В Одеській області відбудують залізницю Березине - Басарабяска (ВІДЕО)

Пятница , 24 июня 2022, 22:30
Уряди України та Молдови підписали меморандум про взаєморозуміння, який передбачає відбудову та відновлення руху залізницею Березине - Басарабяска, яка сполучає південні райони Молдови і Одеської області.
В Одеській області відбудують залізницю Березине - Басарабяска (ВІДЕО)

24 червня 2022 року міністерства інфраструктури України та інфраструктури і регіонального розвтку Молдови підписали меморандум про взаєморозуміння, який перебачає запуск залізничного руху від Басарабяски до Березино в Одеській області і далі до осені 2022 року. Технічно це передбачає будівництво 23 кілометрів колії, з яких трохи більше 1 км по території Молдови і майже 22 км - по території України. Для цього будівництва вже є наявні грунтові насипи, виїмки і навіть мости - оскільки все це збереглося від старої залізниці. Також, скоріш за все, "Укрзалізниці" буде потрібно відремонтувати існуючу малодіяльну колію від Арцизу до Березино. 

У перспективі це відновить фізичний зв'язок відрізаної ділянки Ізмаїл - Білгород-Дністровський з іншими українськими залізницями - але з довгим транзитом через Молдову аж від прикордонних переходів у Чернівецькій області та у Могилеві-Подільскому. Сама Молдова зможе мати зручний залізничний шлях до порту Ізмаїл, а також розвантажить наявні залізниці у напрямку Басарабяска - Рені - Джурджулешти - Галац та Басарабяска - Кагул - Джурджулешти.

Дана залізниця вже існувала і успішно працювала - це історична траса від Бендеро-Галацької залізниці до Акерману (зараз Білгород-Дністровський), збудована 1915 року. Згодом у 1940-41 рр. від цієї залізниці збудували лінію до Ізмаїлу - вона починається у Арцизі. З 1954 року залізниці на півдні Бесарабії з'єднали з Одесою по мосту через гирло Дністровського лиману у Затоці. Але 1997 року ділянку залізниці від Березино до Басарабяски розібрали. Це дуже ускладнило залізничні перевезення до дунайського порту Рені в Одеській області, везти вантажі туди доводиться дуже довгим транзитом через територію Молдови. А з нинішньої весни, після серії російських ракетних ударів, рух по згаданому мосту у Затоці припинили. І тому ділянка української залізниці в Одеській області від Білгорода-Дністровського до Ізмаїла залишилася відрізаною від інших сталевих магістралей.

Питання про відновлення залізниці від Басарабяски до Березино було піднято залізницями Молдови ще 2012 року. Згодом у 2015 році я запропонував тодішньому очільнику Одеської обладміністрації Саакашвілі відновити дану залізницю - і з того часу процес дещо почав рухатися, але суто у бюрократичній та політичній сфері,. Згодом, 2017-го року я навіть особисто дослідив трасу цієї розібраної залізниці. До початку війни це був найдешевший варіант залізничного сполучення з портом Рені, а Молдова обіцяла пільговий транзит своєю ділянкою - від Басарабяски до Рені через Болград. Але проти цього виступало керівництво порту Ізмаїл та ряд політиків, які не хотіли бачити конкуренції Ізмаїлу і Рені.

 

comments powered by HyperComments