Чому після заміни підвіски або шин потрібно робити розвал-сходження?

Среда , 12 марта 2025, 11:12
Кожен автомобіліст стикається з необхідністю заміни шин або елементів підвіски. Але не всі знають, що після цього критично важливо виконати регулювання геометрії коліс автомобіля, інакше можна отримати нерівномірний знос гуми, знижену керованість і підвищену витрату пального.
Чому після заміни підвіски або шин потрібно робити розвал-сходження?

Налаштувати розвал-сходження у Львові допоможе автосервіс "Гермес", де використовується сучасне обладнання для точного регулювання кутів коліс.

Що таке розвал-сходження?

Розвал-сходження – це процес налаштування кутів нахилу коліс відповідно до заводських параметрів. Це включає три основні параметри:

  • Розвал – нахил колеса відносно вертикальної осі.
  • Сходження – відстань між передніми краями коліс відносно задніх.
  • Кастер – нахил осі повороту колеса, що впливає на курсову стійкість.

Якщо хоча б один із цих параметрів порушено, автомобіль починає "тягнути" в сторону, швидше зношуються шини і збільшується навантаження на підвіску.

Вплив заміни підвіски або шин на розвал-сходження

Заміна підвіски або шин без регулювання кутів розвалу-сходження може негативно позначитися на керованості та безпеці автомобіля. Основна причина – зміна геометрії підвіски, що безпосередньо впливає на положення коліс. Наприклад, нові амортизатори і пружини можуть змінити кліренс, а це автоматично впливає на кути нахилу коліс. Якщо змінюється рульова тяга або наконечники, змінюється і сходження, що впливає на стабільність руху.

При встановленні нових шин ситуація аналогічна – різні виробники мають свої особливості конструкції, а змінений профіль гуми здатен змінити баланс керування. Додатково, після ДТП або навіть незначного удару в бордюр геометрія підвіски може порушитися, і автомобіль втратить точність керування. Без своєчасного регулювання розвалу-сходження виникає ризик передчасного зносу шин, збільшення витрат пального та погіршення безпеки руху.

Які наслідки неправильно налаштованого розвалу-сходження та як часто його перевіряти?

Якщо після заміни підвіски або шин не відрегулювати кути, можуть виникнути такі проблеми:

Проблема

Наслідки

Рекомендована частота перевірки

Нерівномірний знос шин

Збільшення витрат на гуму та ризик розриву колеса під час руху

Раз на 10 000-15 000 км або при появі ознак зносу

Підвищене навантаження на підвіску

Передчасний вихід з ладу елементів підвіски та рульової системи

Після заміни підвіски або сильного удару

Збільшена витрата пального

Автомобіль змушений компенсувати додатковий опір

При відчутному зростанні витрат пального

Погіршена керованість

Зменшена стабільність на дорозі та підвищений ризик аварій

При появі відхилень у керуванні

Вібрація або сторонні звуки

Можливе розхитування підвіски та рульової системи

Негайно після виявлення симптомів

Автомобіль "тягне" в бік

Нерівномірний розподіл навантаження на колеса

Після будь-яких змін у підвісці чи ДТП


 

Періодичність перевірки розвалу-сходження залежить від стилю їзди та стану доріг. Його необхідно робити після заміни підвіски або шин, після сильного удару чи ДТП, а також у профілактичних цілях кожні 10 000-15 000 км. Якщо з’являється нерівномірний знос шин або автомобіль втрачає стабільність на дорозі, слід негайно звернутися на СТО https://germesavto.com.ua/heometriya-kolis/ .

comments powered by HyperComments