Музей одеського електротранспорту поповнився новим експонатом

28 вересня відвідувачі музею КП "Одесміськелектротранс" у старому депо на Олексіївській площі змогли побачити новий експонат.
Спеціально для поповнення музейної експозиції фахівці вагоноремонтних майстерень довели до ладу старий службовий трамвай - вантажний вагон з бортовим номером 919.
Також для дітей відбулися "покатушки" відразу на двох ретро-трамваях з нагоди 115-річного ювілею одеського трамваю з Олексіївської площі до парку Шевченка і Аркадії.
Сам вагон моделі МТВ-82 був виготовлений 1955 року і потім аж до 1976-го обслуговував пасажирів, переважно на маршрутах №15 (на Слобідку) та №21 (на Заставу-ІІ), де найчастіше зустрічалися та найдовше працювали трамваї МТВ. У 1977 році його переобладнали під службові задачі - він став вантажною платформою-хопером (самоскидом) для перевезення щебеню, піску і забезпечення ремонту колій. В такому стані вагон працював приблизно до 2014-2019 року, після чого декілька років стояв у депо у несправному стані.
Цікаво, що ще на фотографіях початку 1990-х рр. саме цей вагон виглядав досить занедбаним - оскільки у ті часи за службовим рухомим складом транспортники Одеського трамвайно-тролейбусного управління, а згодом КП "Одесміськелектротранс" взагалі не слідкували, а ремонтували за принципом "аби їхав".
Під час ремонту перед надходженням до музею у старого вагона дещо змінено зовнішній вигляд. Так, зникли деякі декоративні елементи, притаманні саме трамваям МТВ-82, змінено форму лобового скла, а схема фарбування не відповідає ані оригінальному фарбуванню одеських вагонів цієї моделі, ані схемі фарбування, яка була у цього вагону під час службової роботи.
Всього в Одесу з 1953 по 1960 рр. надійшло 54 вагони моделі МТВ-82. Зараз в Одесі залишилося 4 вагони, 3 з яких музейні. Це відомий всім одеситам відкритий "прогулянковий" вагон №914, перероблений наприкінці 1970-х з оригінального МТВ-82, поливальний вагон ПМ-1, який вже кілька років як є музейним експонатом, вищезгаданий вагон №919. А четвертий, з бортовим номером 925 та повністю перебудованою кабіною, все ще працює як вантажний вагон для забезпечення ремонту колій та перевезення великогабаритних запчастин.