Як по Гайворонській вузькоколійці ходив унікальний ретро-потяг з паровозом (ВІДЕО)
Напередодні, 5 листопада на Гайворонській вузькоколійці від Гайворону до Бершаді та назад відбувся пасажирський туристичний рейс з паровозом 1950 року випуску. Ця вузькоколійка відноситься до регіонального філіалу "Одеська залізниця" "Укрзалізниці" та проходить по території Вінницької та Кіровоградської областей.
Як це було - у нашому відеосюжеті.
Туристів, які зібралися з усіх куточків України, в тому числі з Одеси, Ужгорода, Рівного, Києва та навіть з Польщі, чекав старий паровоз Гр-280, випущений у 1950 році та 4 вагончики Pafawag - теж раритетні, виготовлені у Польщі наприкінці 1950-х. Хоча саме у цих вагонах і перевозять пасажирів регулярні приміські рейси Гайворонської вузькоколійки.
Ретро-потяг пройшов 50 кілометрів від Гайворона до станції Бершадь через мальовничі осінні пейзажі, в тому числі по мосту через Південний Буг. Для туристів зробили кілька спеціальних зупинок - щоб сфотографувати потяг з паровозом.
Також на туристів чекали обід на березі Південного Бугу, екскурсії до локомотивного депо і краєзнавчого музею в Гайвороні, ярмарка на перроні гайворонського вокзалу з місцевими сувенірами та смаколиками. Всі виручені гроші відправили на допомогу ЗСУ.
Для зручної логістики "Укрзалізниця" призначила також спеціальний потяг від Києва до Гайворона через Вінницю і назад - адже до Гайворона доходить і стандартна колія.
Як зазначив організатор ретро-туру та керівник напрямку вузькоколійних залізниць та ретро-техніки "Укрзалізниці" Олег Заблудовський, це перший такий туристичний ретро-потяг, організований саме залізницею, а не туристичними фірмами чи приватними особами, як це робилося раніше. Всього до Гайворону приїхало біля 150 туристів - як раз по кількості місць у чотирьох маленьких вагончиках.
Зараз по даній вузькоколійній залізниці курсує два щоденних пасажирських приміських потяги між Гайвороном та Рудницею. Вантажного руху немає. Також ведеться поступовий ремонт та розчищення колії від Гайворону до Голованівську для запуску руху цієї осені, де рух потягів було припинено ще на початку 2019 року.
Наявний рухомий склад зараз складає 4 тепловози ТУ-2, один паровоз та 6-7 пасажирських вагонів "Пафаваг". Діючий потяг має у своєму складі 3 вагони. Другий денний потяг складається з одного-двох вагонів. Також є унікальна автодрезина, виготовлена з радянського лімузину "ЗІМ"