У столиці Чехії запустили трисекційні тролейбуси до аеропорту

Среда , 6 марта 2024, 17:45
6 березня 2024 р. у Празі на одному з автобусних маршрутів, що прямують до аеропорту замінили рухомий склад - автобуси замінили на трисекційні тролейбуси.
У столиці Чехії запустили трисекційні тролейбуси до аеропорту

Празька транспортна компанія офіційно запустила другу тролейбусну лінію у місті 6 березня. Автобусний маршрут №119, який прямує до аеропорту - тепер став тролейбусним.

Ще до цього парк нових трисекційних тролейбусів Škoda Solaris 24m вишикували на службовій злітно-посадковій смузі празького аеропорту. Двадцять одиниць тролейбусів із трьохелементними акумуляторами позували перед фотографами та дронами. З 14:00 тролейбуси, підготовлені на старому вокзалі Рузине, поступово запускали в рух, а автобуси 119 востаннє зійшли з маршруту.

Для тролейбусів від Велеславіна до старого терміналу Рузине збудовано нову тролейбусну лінію. Далі до нового аеропорту вони їздитимуть на акумуляторах, біля Терміналу 2 для них збудували тролейбусну зарядку.

Колишній заступник мера Праги з питань транспорту Адам Шайнхер, який ініціював проект тролейбусів до аеропорту, нагадав на заході, що спочатку до аеропорту мали їздити електробуси. Вважалося, що вони розгорнуті на лінії Airport Express від головного вокзалу.

«Це виявилося нездійсненним через рельєф місцевості та підзарядку, водночас було відомо, що залізниці в аеропорту не буде», — сказав Шайнгерр Zdopravy.cz. Таким чином, тролейбуси вирішують одразу дві проблеми: завдяки своїй довжині вони збільшать пропускну здатність лінії до аеропорту та, крім того, відповідають декарбонізації та електрифікації празького транспорту.

Зараз кожен четвертий пасажир їде в аеропорт Праги громадським транспортом. Інтервали руху автобусів більше не можна було скоротити, тому довелося використовувати транспортні засоби з більшою місткістю. Нові тролейбуси вміщують до 180 осіб.

«Ідея електрифікації 119 лінії була узгоджена чотири роки і три місяці тому. Це величезний успіх – за такий короткий час спроектувати, побудувати та придбати абсолютно нову техніку», – каже екс-посадовець.

За його словами, якщо за час експлуатації тролейбусів вдасться побудувати залізницю до аеропорту, то тролейбуси перенесуть на лінію 136 або на Сухдол.

Маршрут 119, яка замінить тролейбуси лінії 59, у робочі дні мала 290 пересадок в одному напрямку. За словами представників міста, таким чином економія дизельного палива складе 690 тис. літрів, а викиди CO2 зменшаться майже на 1300 тонн.

Лінія № 59 сполучатиме залізничний вокзал Велеславіна з аеропортом імені Вацлава Гавела. Сучасна прем’єра тролейбусів відбулася у Празі місяць тому, коли була запущена перша лінія 58 від Пальмовки до Летнян.

Тим не менш, лінія аеропорту буде унікальною в Чехії. Це буде поки що єдине внутрішнє сполучення, на якому курсуватимуть тролейбуси Škoda Solaris 24m на трьохелементних акумуляторах, довжина яких досягає 24 метрів. Крім Праги, з минулої осені він їздить лише в Братиславі.

comments powered by HyperComments