"Русский мир" знищив транспорт Маріуполя (ВІДЕО)
Детальніше - у нашому відеосюжеті, створеному на основі наявних у вільному доступі фотознімків громадського транспорту Маріуполя до війни та під час бойових дій.
У 2015-2021 роках у Маріуполі йшло масштабне оновлення громадського транспорту. За рахунок европейських грантових програм та кредитів Європейского банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку у місті повністю оновили парки тролейбусів та автобусів: закупили 85 низькопідлогових сучасних тролейбусів, переважно "Білкоммунмаш-321" та "Дніпро-Т103" та більше 64 автобуса - переважно "МАЗ-203" та зчленовані "МАЗ-215". Трамвайний парк оновлювався за рахунок придбаних або отриманих безкоштовно вживаних трамваїв "Татра-Т3" - всього 59 вагонів, а також було придбано один частково низькопідлоговий вагон "К1М" українського виробництва.
Це дозволило вивести з експлуатації протягом 2019-2021 рр. всі старі трамваї радянського виробництва КТМ та всі старі тролейбуси радянського та українського виробництва з високою підлогою, та навіть закуплені у 2016 р. вживані німецькі тролейбуси MAN.
Загалом на лінії до війни виходили, в середньому, 50 трамваїв, 75-80 тролейбусів та більше 80 автобусів.
Але початок 24 лютого бойвих дій поставив хрест на розвитку як транспорту Маріуполя, так і розвитку самого міста і, найголовніше, забрав життя десятків тисяч людей.
З 24 лютого по 2 березня міська влада Маріуполя намагалася підтримувати рух громадського транспорту за тими чи іншими скороченими маршрутами та зі зменшеною кількістю рухомого складу, а проїзд зробили безкоштовним. 26 лютого рух транспорту зупинили, потім 28 лютого відновили рух тролейбусів у пікові години. Трамвай повністю зупинився до 28 лютого. Тролейбуси і автобуси зберігали рух до 2 березня. На деяких кадрах навіть можна побачити, як тролейбуси рухаються між палаючими машинами по вулицях Маріуполя під час обстрілів.
Після цього деякі міські комунальні автобуси та будь-які інші технічно придатні автобуси приватних підприємців та заводів були задіяні у евакуації мешканців міста, яку проводили протягом березня та квітня.
Під час обстрілів та на початку активних бойвових дій безспосередньо на вулицях Маріуполя значну частину міських автобусів використали у якості імпровізованих барикад - для того, щоб запобігти проїзду ворожої бронетехніки.
Станом на початок квітня близько 90% тролейбусів та автобусів було знищено. Із наявного трамвайного парку лише біля 20 вагонів станом на кінець травня залишилися справними, або з невеликими ушкодженнями.
Наприкінці травня російські окупанти почали якось відновлювати рух громадського транспорту у Маріуполі. Загалом на 7 запущених маршрутах працювало 12 автобусів.
Також стало відомо, що деяку кількість тролейбусів, які залишилися відносно цілими, після дрібного ремонту та перефарбування, буде перевезено до Донецьку - таким чином окупанти займаються банальним мародерством залишків громадського транспорту. Скоріш за все, так само окупанти будуть "мародерити" і ті трамваї, які залишилися цілими.
Таким чином, "русский мир" просто знищив у Маріуполі все - і громадський транспорт зокрема.