Відкриття судноплавства з Дунаю в море у Одеській області не вирішить проблему світової продовольчої кризи

Нагадаємо, напередодні було відкрито для судноплавства українську частину гирла Дунаю - канал "Бистре", який дає можливість цілодобового проходу суден в обидві сторони через Кілійське гирло Дунаю на півдні Одеської області. Через нього пройшли два каравани барж з зовнішнього рейду Суліни у морі до порту Кілія на Дунаї. Перед цим, за інформацією керівництва Українського Дунайського пароплавства, канал "Бистре" був заблокований ліхтерами для унеможливлення російських провокацій або спроб зайти у Дунай.
Після цього координатор гуманітарної допомоги ООН Мартін Гріффітс висловив думку, що відкрите судноплавство каналом "Дунай-Чорне море" дуже важливе, але цього недостатньо для повномасштабного експорту зерна з України.
“Натхнені повідомленнями про відновлення експорту українського зерна через канал Чорне море-Дунай. Але цього недостатньо. Оскільки продовольча безпека зростає в усьому світі, відкриття Чорноморського маршруту є нашим найкращим вибором для подолання глобального голоду. Світ не може чекати”, — підписав Гріффітс.
У дослідженні ООН зазначали, що Україна щороку вирощує достатньо продовольства, щоб нагодувати понад 400 млн людей. Тому блокування портів у Чорному морі створює загрозу голоду для цих людей.
Морські порти експортували близько 80% експорту аграрної продукції України. Після широкомасштабного вторгнення його вивезення відбувається виключно через дунайські порти, залізничні та автомобільні пункти пропуску на західних кордонах. Утім для заміни морських портів цього недостатньо.