Через російський саботаж порти Одеської області працюють лише на половину потужності (ВІДЕО)
Незважаючи на офіційне продовження терміну дії "зернового коридору" з морських портів Одеси, Чорноморська та Південного ще на 120 днів, росіяни все ще мають можливості для бюрократичного гальмування судноплавства і активно користуються цим. За словами міністра інфраструктури України , якщо у жовтні зернова ініціатива дозволила експортувати 4,2 млн т зернових, у листопаді "не вийдемо і на 3 млн т". При цьому, технічно українські порти можуть відправляти 6 млн т на місяць. Це означає, що порти Одеської області працюють лише на половину потужності.
"77 суден стоять у черзі для проходу інспекції в Туреччині, порти Великої Одеси використовують до 50% своїх потужностей, вартість зерна зростає з кожним новим шантажем з боку Росії. Ми мали досвід проведення 40 інспекцій на добу, зараз через позицію рф на день інспектується в 5 разів менше", — написав міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Олександр Кубраков наголосив, що штучне затягування призводить до збитків з боку фермерів та судновласників, у підсумку втрачають найуразливіші верстви населення та країни на межі голоду. Один день простою обходиться щонайменше у 30 тис. доларів. Зараз судна очікують на інспекцію від 2 до 5 тижнів.
"Стратегічно ми маємо досягти не тільки пришвидшення інспекцій на Босфорі, а й долучення до Ініціативи портів Миколаєва та пролонгації угоди щонайменше на рік", — підсумував Олександр Кубраков, додавши, що відповідне звернення відносно приєднання миколаївських портів відправлено до ООН та Туреччини.
У неділю разом із Послом США Бріджит Брінк та Спеціальним уповноваженим з санкційної політики США Джеймсом О‘Браєном Кубраков обговорював способи посилення зернової ініціативи та розширення її можливостей. Чиновники та гості відвідали порт Одеса та порт Південний, поспілкувалися з портовим та аграрним бізнесом.
Також про судноплавство з портів Одеської області зазначається у нашому огляді оперативної інформації за 28 листопада.