В Одеській області продали порт в рамках приватизації
Про успішний продаж з оголошеного у кінці грудня аукціону цілісного майнового комплексу порту "Усть-Дунайськ" повідомили у південному відділенні Фонду держмайна в Одеській та Миколаївській областях.
Переможцем торгів стало ТОВ "Еліксір Україна". Початкова ціна склала 60 млн. грн., проте вже заявлена вартість становить понад 201 млн. грн. Також Фонд держмайна ще повинен перевірити можливі зв'язки даної компанії з росією, а сама компанія-переможець - не просто виграти аукціон, а сплатити вартість.
"Це 43 об'єкти, загальною площею 4614 квадратних метрів. Це один із найменших портів України, традиційно він завжди був збитковим. Наприклад, у 2019 році – це 202 тис грн збитку, 308 тис грн – у 2020 році і лише торік порти на Дунаї стали цікавими", – додав керівник південного відділу ФДМУ Олександр Славський.
Перед аукціоном генеральний директор ДП "Морський торгівельний порт Усть-Дунайськ" Юрій Мартинюк заявляв про спробу рейдерського захоплення порту компанією "ЗТК", яка веде на правах орендаря операційну діяльність, не сплачує орендну плату в надії на майбутнє офіційне заволодіння портом під час приватизації. Дана компанія входить до сфери впливу нардепа Миколи Тищенка.
Восени 2019 року Міністерство інфраструктури надало до Фонду держмайна пропозицію приватизації ряду портів, а влітку 2021 — регіональне відділення ФДМУ стало органом приватизації порту Усть-Дунайськ у вигляді єдиного майнового комплексу.
Порт Усть-Дунайськ був створений в кінці 1970-х рр. для обслуговування ліхтеровозної системи перевезень з Дунаю у море. Порт здійснював прийом, безпечну стоянку та обробку ліхтерів, їх накопичення для подальшого транспортування річкою і морем. Після припинення роботи ліхтеровозної системи порт спеціалізується на перевалці вантажів з морських суден на річкові для подальшого транспортування Дунаєм і навпаки.
До порту приписаний Портопункт Кілія, а також є причал у місті Вилкове, де обслуговувається лише річковий транспорт.
Загальна площа території порту — 15 га, площа акваторії — 60 га. Морський підхідний канал до порту Усть-Дунайськ має протяжність 7 км і веде до трьох якірних стоянок для великотоннажних суден, хоча колишні робочі глибини втрачено. Ще один сполучний канал довжиною в 1,5 км пролягає від ковша порту до рукава Прорва. Морський підхідний канал мав ширину 80—100 м, глибину — 8 м. Проектна глибина гавані — 13 м. Згодом вона значно зменшилась.
Порт переживає важкі часи. Його потужності в 4 млн. тонн вантажів за рік майже не використовуються. У квітні 2013 року було перероблено лише 900 тонн вантажів, до 2021 року включно - цифри перевалки вантажів були приблизно такими самими. Однак протягом 2022 року через війну та блокаду морських портів починаючи з липня 2022 р. почалася перевалка вантажів і у Усть-Дунайську. За кілька місяців там обробили 662 тисячі тон вантажів. Безпосередньо вантажно-розвантажувальні роботи проводяться в портопункті Кілія, який розташований на 54 км річки Дунай. Паспортні глибини біля причалу — 3 м, фактичні - 1,5 м.