Порти Одеської області завантажені всього на третину через російський саботаж
Завантаженість задіяних в Ініціативі про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування українських портів в Одеській області на весну 2023 року не перевищує 30-35% від їх перевалочних потужностей через саботаж перепони, які чинить росія проведенню інспекцій суден біля Босфору. Про це повідомила прес-служба ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).
«Скорочення черги «зернового коридору» зі 150 до 90 суден — результат ефективного планування роботи українським бізнесом та прозорого формування АМПУ механізмів електронної черги. Але це не може задовольнити потребу портів та терміналів, яка складає близько 40 суден на добу», — вказала прес-служба.
Головною проблемою утворення черги з суден залишається деструктивна позиція росії у проходженні інспекцій у Спільному координаційному центрі (СКЦ). Російська сторона продовжує планомірно та безпідставно гальмувати інспекцію суден та їх реєстрацію на участь у «Зерновій ініціативі». Щодня відбувається в середньому 5-6 інспекцій із 10 запланованих. Так у березні було затверджено всіма сторонами СКЦ здійснити 303 інспекції, але відбулось лише 168.
«Все це призводить до тижневого, або навіть місячного простою суден в територіальних водах Туреччини. Як результат — завантаженість українських портів впала до 30-35%, недоекспортовано майже 15 млн тонн продовольчих вантажів, вантажовласники та українські аграрії зазнають значних збитків, а нужденні країни світу не отримують вчасно вкрай необхідне українське збіжжя», — наголосили в АМПУ.
З жовтня 2022 року українські порти вимушені працювати менше ніж на половину своєї потужності, а обсяги недопостачання зернових на світовий ринок оцінюються у 2-3 млн тонн щомісяця. При цьому в черзі на інспекцію біля Босфору через саботаж представників Росії в СКЦ стоять близько сотні суден.