Судноплавство в портах Одесько області знову блокується росіянами
Представники росії у Спільному координаційному центрі (СКЦ) у Стамбулі заблокували реєстрацію та проведення інспекцій суден, які виконують рейси до українських портів Одеської області у Чорному морі в межах Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування. Про це повідомила прес-служба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.
"Російська федерація в черговий раз фактично зупинила «Зернову ініціативу», відмовившись реєструвати судна на вхід та проводити їх інспекції. Такий підхід повністю суперечить умовам діючої Угоди”, — вказала прес-служба.
В МІУ наголосили, що деструктивна політика росії унеможливлює складання інспекційного плану відповідно до процедур СКЦ, які передбачають щоденне погодження всіма сторонами плану інспекцій як на вихід, так і на вхід.
Станом на понеділок, 8 травня, на інспекцію в територіальних водах Туреччини очікують 90 суден, з яких 62 — це судна, які йдуть під завантаження. Інспекції як вхідного, так і вихідного флоту призупинені.
Через перешкоди, які створюють представники росії в СКЦ, експорт української агропродукції зерновим коридором у квітні становив менше 3 млн тонн.
"Україна категорично не приймає намагання росії зупинити реєстрацію та інспектування вхідного флоту, які мають відбуватися з огляду на працюючу Ініціативу. Очікуємо на позицію партнерів, ООН та Туреччини”, — наголосили в МІУ.
Раніше заступник речника генерального секретаря ООН Фархан Хак повідомив, що учасники технічних переговорів щодо Чорноморської зернової ініціативи, що відбулися у Стамбулі у п’ятницю, 5 травня, не змогли досягти угоди про допуск нових суден для транспортування збіжжя з України.
Росія погрожує вийти із зернової ініціативи з 18 травня — на половині стандартного чотиримісячного терміну дії угоди — якщо не будуть виконані її вимоги. У квітні її представники у СКЦ неодноразово створювали перешкоди для реєстрації суден у зерновій ініціативі та відмовилися працювати за планами українських портів. Це скоротило включення нових суден у зерновий коридор.