За зерновим коридором поки що діють лише порти Одеси і Чорноморська
Зупинення з 7 травня інспекцій на проходження в українські порти суден у рамках "зернової ініціативи" сталося через позицію російської делегації у Спільному координаційному центрі (СКЦ); після заяв про продовження роботи "ініціативи" рф погодилася відновити вхідні інспекції лише у два порти з трьох, повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Юрій Васьков.
"Станом на ранок 19 травня стало відомо, що росія погодилася відновити інспекції вхідного флоту до портів "Одеса" та "Чорноморськ", але відмовилася інспектувати судна, що прямують на порт "Південний", - сказав він у бліцінтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".
Васьков уточнив, що 62 судна стоять у черзі, чекаючи на інспектування, і деякі з них - уже кілька місяців.
Він підтвердив, що після того, як 17 травня судно DSM Capella під прапором Барбадосу з 30 тис. тонн кукурудзи вирушило з порту "Чорноморськ" до Туреччини, жодного іншого судна учасника ініціативи в українських портах поки що немає.
"І це результат деструктивної політики росії, мета якої - обмеження роботи ініціативи", - наголосив заступник міністра.
За його словами, дії росії в СКЦ призводять до значного подорожчання логістики та підвищення цін на її складові: страхування, фрахт тощо.
"Тому ми й бачимо сьогодні в черзі на заходження лише 62 судна. Тому що з певного моменту справді зупинився фрахт додаткових суден, тому що не було зрозуміло, що буде. Ринку завжди потрібна прогнозованість", - зазначив Васьков.
Він нагадав, що за нормального функціонування "зернової ініціативи" Україна готова експортувати з трьох портів 6 млн тонн аграрної продукції на місяць, проте з листопада росія знаходить нові приводи, щоб обмежити експорт і призупинити "зернову ініціативу", внаслідок чого від початку травня до 17 травня було експортовано менш як 1 млн тонн, а у квітні - 2,7 млн тонн.