З портів Одеської області вийшли в море перші судна після відновлення "зернового коридору"
Після тривалої перерви, пов’язаної з блокуванням росією роботи зернового коридору, з портів Великої Одеси у неділю, 28 травня, вийшли чотири балкери.
Як свідчать дані ООН, з порту Чорноморськ вирушили балкер Elefsis (прапор — Мальта) із 64 тис. тонн кукурудзи для Китаю і Maroulio S (прапор — Ліберія) з 65,8 тис. тонн кукурудзи для Іспанії. З Одеського порту вийшли Xin Shun (прапор — Панама) з19,5 тис. тонн ячменю і 44 тис. тонн кукурудзи для Китаю та F-Line (прапор — Барбадос) із 17,1 тис. тонн кукурудзи для Єгипту.
Останнє перед цим судно, яке навантажувалося українською агропродукцією в рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, вирушило з порту Чорноморськ 19 травня.
У період з 7 по 18 травня зерновим коридором у напрямку українських портів не було пропущене жодне судно через саботаж інспекцій представниками росії у Спільному координаційному центрі (СКЦ) у Стамбулі.
17 травня Україна, ООН, Туреччина і росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.
19 травня Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до найбільш глибоководного порту «Південний» продовжує блокуватися представниками росії.
Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.