Порти Одеської області на Дунаї встановили рекорд
За травень 2023 року дунайські порти Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ разом обробили понад 3 млн. тон вантажів, що є рекордним місячним показником за всі роки незалежності України.
"Розвиток Дунайського кластеру — це одне із пріоритетних завдань нашого підприємства. Вже зараз відомі світові компанії інвестують в розвиток портових потужностей та флоту на Дунаї — що дозволяє постійно збільшувати обсяг експорту та імпорту продукції. Цього місяця державні та приватні стивідорні компанії оновили свої історичні рекорди. Таких плідних результатів ми досягли завдяки відповідальним та злагодженим діям бізнесу, команди АМПУ та Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури”, — прокоментував голова АМПУ Юрій Литвин.
Крім цього, зазначив Литвин, розвиток портів Дунайського кластеру перебуває у пріоритеті європейських партнерів України — Єврокомісія та Дунайська комісії у співробітництві з адміністрацією Нижнього Дунаю, Міністерством транспорту Румунії, опікуються проблемою збільшення пропускної спроможності Сулінського каналу, адже від цього також залежить продуктивна робота портів Дунайського регіону.
У лютому МІУ повідомило про збільшення прохідної осадки суден на ділянці від 0-го кілометра гирла Бистре річки Дунай до 77-го кілометра Кілійського гирла до 6,5 метра, а від 77-го кілометра до 116-го кілометра Кілійського гирла — до 7 метрів. Рік тому максимальна осадка становила тільки 3,9 метра.
Після відновлення паспортних глибин на українській ділянці річки Дунай Дунайські порти досягли рекордного значення в 12 суднозаходів та 90 тис. тонн на добу. У березні 2023 року перевалка встановила абсолютний місячний рекорд у 2,8 млн тонн, і добовий рекорд — у 93,8 тис. тонн.
Україна найближчим часом розпочне консультації з Єврокомісією, Румунією та країнами-членами міжнародних екологічних конвенцій щодо питання днопоглиблення української частини Дунаю, яке забезпечить прохідну осадку суден 7,2 метра, на одному рівні із Сулинським каналом на румунській ділянці.
У 2022 році дунайські порти збільшили обробку вантажів до 16,5 млн тонн з 5,5 млн тонн у 2021 році. Після проведення робіт із підтримки оголошених глибин та гідроспоруд в акваторіях морських портів планується, що у 2023 році вантажообіг сягне 23 млн тонн.