Дунайські порти Одеської області зможуть обробляти до 30 мільйонів тон вантажів на рік
Пропускна спроможність Дунайського портового кластера має збільшитися до 30 млн т вантажів на рік. Такі плани презентував голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Mустафа Найєм під час круглого столу «Експортні, логістичні та транспортні коридори» у межах Конференції з відновлення України (URC2023) минулого тижня.
Зауважується, що за час повномасштабного російського вторгнення порти Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ збільшили вантажопотік утричі.
«Кластер залишатиметься важливим транспортним коридором для вантажних суден, оскільки забезпечує пряме водне сполучення з країнами ЄС. Наша мета — досягти пропускної спроможності 30 млн т на рік та забезпечити можливості заходу в порти Дунайського кластера суден з більшою вантажопідйомністю», — йдеться у повідомленні.
У травні морські порти Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ оновили рекорд місячної перевалки, обробивши понад 3 млн т вантажів. Загалом у січні–травні 2023 року порти на Дунаї обробили 11,5 млн т вантажів, що є абсолютним рекордом перевалки для портів цього регіону за п’ять місяців. Це дозволяє екстраполювати обсяги роботи і вже цього року очікувати, що в дунайських портах Одеської області може бути оброблено понад 20-22 мільйонів тон вантажів.
В агентстві нагадали, що відновлення роботи та модернізація всієї мережі українських портів є особливо важливими після руйнування дамби Каховської ГЕС. Передусім планується відновити роботу Херсонського порту, судноплавство на річці Дніпро, розмінувати Чорне море та Дніпро, а також відродити суднобудування на півдні країни.