Судноплавство гирлом Бистре в дельті Дунаю може дати додатковий вантажопотік з портів Одеської області

Понедельник , 3 июля 2023, 16:36
Збільшення судноплавства в гирлі Бистре в українській частині дельти Дунаю за рахунок збільшення глибин та тонажу суден зможе дати додатково до трьох мільйонів тон щомісячно до наявного вантажообігу дунайських портів Одеської області.
Судноплавство гирлом Бистре в дельті Дунаю може дати додатковий вантажопотік з портів Одеської області

Для вишукування нових резервів нарощування експорту української агропродукції Україні доведеться розбудовувати гирло Бистре — український канал до Чорного моря, що дасть змогу наростити експорт через Дунай з портів на півдні Одеської області на мільйон тонн до наявних 2,2-2,3 млн тонн щомісяця. Про це заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков.

"Таке інфраструктурне рішення не матиме жодних негативних наслідків. Це виключно позитив для всіх країн, через які протікає Дунай”, — сказав Васьков на засіданні зернового клубу Української Зернової Асоціації (УЗА) минулого тижня.

Заступник міністра наголосив також на необхідності організації цілодобової роботи на каналі Суліна в Румунії, який наразі працює лише 17 годин на добу, що позначається на темпах роботи та суттєво їх уповільнює. "Зараз у румунському гирлі Дунаю Суліна та українському гирлі Бистре скупчилася така кількість суден, що цей шлях необхідно розвивати. Це дохід, насамперед, румунського бюджету”, — наголосив він.

За інформацією Васькова, ключовим питанням у нарощуванні експортної можливості Дунаю є організація рейдових перевалок у румунських територіальних водах. "Реалізація цих трьох складових надасть змогу експортувати через Дунай ще мільйон тонн аграрних вантажів до транспортованих нині 2,2-2,3 млн тонн щомісяця, пояснив він.

"Завдання української сторони: узгодити з Румунією можливості перевезень українським дунайським флотом української сільгосппродукції до рейдової точки, зазначеної румунською стороною. Технічно це питання можна вирішити за наявності політичної волі протягом тижня”, — пояснив Васьков.

За його інформацією, Україні для початку будь-яких дій необхідно отримати згоду румунської сторони, оскільки в рамках конвенції ESPOP, до якої долучилася Україна, вона є обов’язковою. Україну в цьому питанні підтримує Європейська Комісія. Український уряд очікує початку роботи нового уряду Румунії і планує провести зустріч для обговорення комплексу питань, пов’язаних з рухом аграрних вантажів Дунаєм.

У лютому МІУ повідомило про збільшення прохідної осадки суден на ділянці від 0-го кілометра гирла Бистре річки Дунай до 77-го кілометра Кілійського гирла до 6,5 метра, а від 77-го кілометра до 116-го кілометра Кілійського гирла — до 7 метрів. Рік тому максимальна осадка становила тільки 3,9 метра.

Після відновлення паспортних глибин на українській ділянці річки Дунай Дунайські порти досягли рекордного значення в 12 суднозаходів та 90 тис. тонн на добу. У травні морські порти Рені, Ізмаїл та Усть-Дунайськ оновили рекорд місячної перевалки, обробивши понад 3 млн тонн вантажів. Загалом у січні-травні 2023 року порти на Дунаї обробили 11,5 млн тонн вантажів, що є абсолютним рекордом перевалки для портів цього регіону за п’ять місяців.

У 2022 році дунайські порти Одеської області збільшили обробку вантажів до 16,5 млн тонн з 5,5 млн тонн у 2021 році. Після проведення робіт із підтримки оголошених глибин та гідроспоруд в акваторіях морських портів планується, що у 2023 році вантажообіг сягне 23 млн тонн.

Україна найближчим часом розпочне консультації з Єврокомісією, Румунією та країнами-членами міжнародних екологічних конвенцій щодо питання днопоглиблення української частини Дунаю, яке забезпечить прохідну осадку суден 7,2 метра, на одному рівні із Сулинським каналом на румунській ділянці.

comments powered by HyperComments