Як українське зерно будуть перевозити залізницями Польщі
Польський перевізник PKP Cargo погодив кілька полігонів для курсування зерновозів "Укрзалізниці", які будуть переставлені на візки колії 1435 мм., повідомив представник компанії Станіслав Войтович під час онлайн-наради з представниками "Укрзалізниці" та вантажовідправниками.
Зазначається, що питання пов'язане із зміною інфраструктури у Польщі. Тому виникла потреба у відповідності габаритів українського рухомого складу по кожному маршруту проходження - оскільки розраховані на колію 1520-мм та українські "пострадянські" габарити вагони перевищують європейські залізничні габарити.
Як пояснили в УЗ, наразі погоджено курсування зерновозів моделей 11-739, 19-752 та 19-3054 за маршрутами Ягодин-Гданськ, Ягодин-Щецин, Мостиська II-Гданськ та Мостиська II-Щецин.
У ході наради зазначалося, що такі рішення є актуальними тільки для перевізника PKP Cargo. По інших компаніях, перед здійсненням перевезень маршрути необхідно узгоджувати з польським оператором інфраструктури PKP PLK окремо. "Укрзалізниця" погоджуватиме такі полігони з польськими колегами за зверненнями вантажовідправників.
Також PKP Cargo пропонує використовувати для перевезень українського зерна по території ЄС напіввагони, здійснюючи навантаження у біг-бегах. Як зазначив представник польського перевізника PKP Cargo Станіслав Войтович, у Польщі зараз не вистачає зерновозів, призначених для курсування євроколіями. Тому і запропонував розглянути для транспортування напіввагони, в яких можна розміщувати біг-біги із зерновими вантажами.
В УЗ погодилися розглянути можливість таких перевезень, виходячи із заявок відправників вантажу, з метою збільшення обсягів транспортування зернових.
Президент Української зернової асоціації Микола Горбачов у цьому контексті зазначив, що необхідно узгодити транспортування із стороною, що приймає. "Якщо ми привеземо біг-беги до порту Гданськ, чи зможуть вони їх прийняти", - звернув увагу він.