У напрямку до західних кордонів України виникли великі черги залізничних вантажів
За останній тиждень черги вантажних вагонів у напрямку західних прикордонних переходів залізницею зросли з 39,3 до 42,5 тисяч вантажних вагонів. Про це повідомили у ході онлайн-конференції представників аграрного ринку.
Найбільше вагонів прямують до прикордонного переходу Ізов—Грубешув (Польща) — 12,9 тис. одиниць. Ще 7,5 тис. вагонів очікують передачі через стик Чоп—Чієрна над Тісоу. Майже на 2 тис. менше, 5,6 тис. одиниць, необхідно передати до Румунії через перехід Вадул-Сірет—Дорнешти.
Водночас через цей стик прямує найбільша кількість вагонів із зерновими вантажами — 3,8 тис. т. За теперішнього обсягу щоденної передачі черга тут сягає 77 діб. Тож Укрзалізниця у червні ввела п’ять конвенцій щодо цього стику. Зокрема, з 9 та 10 червня обмежено перевезення у напрямку прикордонного переходу Вадул-Сірет, а з 15 червня — до обох україно-румунських стиків.
Майже 50 діб доведеться стояти в очікуванні зерновозам, що дістаються переходу Могилів-Подільський—Велчинець (Молдова). Наразі туди прямують 1,3 тис. вагонів.
Окрім того, складна ситуація зберігається і на іншому переході з Румунією — Дяково—Халмеу. У місячній черзі перебувають майже 1,4 тис. вагонів.
Серед причин ускладнень на переходах з Румунією та Молдовою заступник директора департаменту комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерій Ткачов назвав нестачу візків 1435 мм та дефіцит пального для локомотивів у Молдові.
За 15 днів червня загальне накопичення зросло на 5 тис. одиниць рухомого складу.
Реальна середньодобова передача вантажів через залізничні стики у червні порівняно з травнем зменшилася на 94 вагони. Проте середньодобова здача вагонів із зерновими вантажами зросла на 20 одиниць і сягає 379 вагонів на добу.