Гайворонська вузькоколійка Одеської залізниці отримала капітально відремонтовані пасажирські вагони (ФОТО, ВІДЕО)

Четверг , 10 ноября 2022, 15:05
Останніми днями Гайворонська вузькоколійка, що відноситься до регіонального філіалу "Одеська залізниця" "Укрзалізниці" вперше за кілька десятків років отримала поповнення рухомого складу. Це два капітально відремонтовані пасажирські вагони.
Гайворонська вузькоколійка Одеської залізниці отримала капітально відремонтовані пасажирські вагони (ФОТО, ВІДЕО)

До нинішнього моменту всі пасажирські перевезення Гайворонською вузькоколійкою забезпечувалися лише 6 наявними вагонами PAFAWAG польського виробництва другої половини 1950-х рр. Це серйозно лімітувало загальну пропускну здатність вузькоколійки та можливості приймати туристичні ретро-тури накшталт того, що відбувся там 5 листопада.

Сама вузькоколійка формально відноситься до Одеської залізниці, яка обслуговує всю залізничну інфраструктуру на території шести областей - Одеської, а також Миколаївської, Херсонської, Кіровоградської, а також частково - Вінницької та Черкаської. Тяговий рухомий склад представлений 4 тепловозами ТУ-2 та одним ретро-паровозом Гр-280.

Тому у перші дні листопада на Гайворонську вузькоколійку привезли два капітально відремонтованих пасажирських вагона марки "ПВ-40", які раніше певний час стояли майже незадіяними на Київській дитячій залізниці, а ще раніше працювали у Закарпатті на Боржавській вузькоколійці. Ці вагони можна було побачити 5 листопада під час ретро-туру на станції Гайворон - і вони потрапили у наш відеосюжет.

Детальніше про них розповів керівник напрямку вузькоколійок та історичного рухомого складу "Укрзалізниці" Олег Заблудовський, який і надав фото цих вагонів: "... два новеньких пасажирських вагони ПВ-40, які два роки тому пройшли капітальний ремонт: була замінена обшивка, встановлені нові м'які сидіння, оновлена система вентиляції та опалення. Самі вагони родом з Берегово (Боржавська вузькоколійка на Закарпатті), свого часу їх вивезли на Київську дитячу залізницю, провели ремонт і використовували під час великого напливу пасажирів. Останнім часом вагони практично не експлуатувалися, тому було прийнято рішення передати їх на Гайворонську вузькоколійку, де наразі в умовах зростання попиту на приміські перевезення та регулярні туристичні поїздки, бракує рухомого складу. Після проведення технічного обслуговування і адаптації вагонів для роботи на магістральному маршруті, вони будуть задіяні у перевезенні пасажирів".

Наявність цих двох вагонів дозволяє укомплектувати ними, наприклад, денний рейс між Гайвороном та Рудницею, який зараз обслуговують лише одним вагоном. Також це дозволить тимчасово по черзі виводити з експлуатації по одному старому вагону PAFAWAG для ремонту зі збереженням майже аутентичних інтер'єрів.

Також до Гайворону повернули справжній раритет - вагон, якому виповнилося 110 років, 1912 року випуску. Донедавна він виконував функцію колієвимірювача саме тут, у Гайвороні.

"Цей старовинний дерев'яний експонат є одним з найстаріших пасажирських вагонів, які збереглися в Україні, на початку минулого століття він перевозив пасажирів, а згодом його переобладнали і почали використовувати працівники дистанції колії для діагностики стану верхньої будови колії. До речі, це єдиний в Україні колієвимірювальний вагон для колії 750 мм! Він користувався неабияким попитом у поціновувачів раритетної техніки, тому регулярно їздив у складі туристичних потягів і навіть знімався у фільмах! Нагадаю, що у 2018 році цей унікальний вагон, який до останнього експлуатувався, вивезли з Гайворону до столиці, де просто поставили доживати свого віку в музеї на центральному вокзалі. Протягом останнього року проводилася нелегка робота з повернення вагону на Кіровоградщину, яка в результаті увінчалася успіхом" - каже про нього Олег Заблудовський.


 

comments powered by HyperComments