Гайворонська вузькоколійка Одеської залізниці отримала капітально відремонтовані пасажирські вагони (ФОТО, ВІДЕО)
До нинішнього моменту всі пасажирські перевезення Гайворонською вузькоколійкою забезпечувалися лише 6 наявними вагонами PAFAWAG польського виробництва другої половини 1950-х рр. Це серйозно лімітувало загальну пропускну здатність вузькоколійки та можливості приймати туристичні ретро-тури накшталт того, що відбувся там 5 листопада.
Сама вузькоколійка формально відноситься до Одеської залізниці, яка обслуговує всю залізничну інфраструктуру на території шести областей - Одеської, а також Миколаївської, Херсонської, Кіровоградської, а також частково - Вінницької та Черкаської. Тяговий рухомий склад представлений 4 тепловозами ТУ-2 та одним ретро-паровозом Гр-280.
Тому у перші дні листопада на Гайворонську вузькоколійку привезли два капітально відремонтованих пасажирських вагона марки "ПВ-40", які раніше певний час стояли майже незадіяними на Київській дитячій залізниці, а ще раніше працювали у Закарпатті на Боржавській вузькоколійці. Ці вагони можна було побачити 5 листопада під час ретро-туру на станції Гайворон - і вони потрапили у наш відеосюжет.
Детальніше про них розповів керівник напрямку вузькоколійок та історичного рухомого складу "Укрзалізниці" Олег Заблудовський, який і надав фото цих вагонів: "... два новеньких пасажирських вагони ПВ-40, які два роки тому пройшли капітальний ремонт: була замінена обшивка, встановлені нові м'які сидіння, оновлена система вентиляції та опалення. Самі вагони родом з Берегово (Боржавська вузькоколійка на Закарпатті), свого часу їх вивезли на Київську дитячу залізницю, провели ремонт і використовували під час великого напливу пасажирів. Останнім часом вагони практично не експлуатувалися, тому було прийнято рішення передати їх на Гайворонську вузькоколійку, де наразі в умовах зростання попиту на приміські перевезення та регулярні туристичні поїздки, бракує рухомого складу. Після проведення технічного обслуговування і адаптації вагонів для роботи на магістральному маршруті, вони будуть задіяні у перевезенні пасажирів".
Наявність цих двох вагонів дозволяє укомплектувати ними, наприклад, денний рейс між Гайвороном та Рудницею, який зараз обслуговують лише одним вагоном. Також це дозволить тимчасово по черзі виводити з експлуатації по одному старому вагону PAFAWAG для ремонту зі збереженням майже аутентичних інтер'єрів.
Також до Гайворону повернули справжній раритет - вагон, якому виповнилося 110 років, 1912 року випуску. Донедавна він виконував функцію колієвимірювача саме тут, у Гайвороні.
"Цей старовинний дерев'яний експонат є одним з найстаріших пасажирських вагонів, які збереглися в Україні, на початку минулого століття він перевозив пасажирів, а згодом його переобладнали і почали використовувати працівники дистанції колії для діагностики стану верхньої будови колії. До речі, це єдиний в Україні колієвимірювальний вагон для колії 750 мм! Він користувався неабияким попитом у поціновувачів раритетної техніки, тому регулярно їздив у складі туристичних потягів і навіть знімався у фільмах! Нагадаю, що у 2018 році цей унікальний вагон, який до останнього експлуатувався, вивезли з Гайворону до столиці, де просто поставили доживати свого віку в музеї на центральному вокзалі. Протягом останнього року проводилася нелегка робота з повернення вагону на Кіровоградщину, яка в результаті увінчалася успіхом" - каже про нього Олег Заблудовський.