Україна може отримати частину фінських швидкісних електропоїздів
"Укрзалізниця" звернулася до уряду Фінляндії з проханням передати їй чотири високошвидкісні пасажирські поїзди Allegro. Вони раніше курсували з Гельсінкі до Санкт-Петербугу та були виведені з експлуатації фінським залізничним оператором VR і списані після припинення пасажирського сполучення з державою-агресором. Ще тоді ми звертали увагу на технічну можливіть та доцільність їх передачі до України на тих чи інших умовах.
Під час візиту прем’єр-міністерки Фінляндії Санни Марін до Києва очільник АТ “Укрзалізниця” Олександр Камишін особисто звернувся до посадовиці з пропозицією передати компанії електропоїзди Allegro. Їх планується використовувати для перевезень на маршрутах до звільнених від російської окупації територій.
Проте у VR повідомляють, що задовольнити прохання Укрзалізниці буде непросто. Рухомий склад перебуває у власності Oy Karelian Trains Ltd. Це спільне підприємство, створене у 2006 році РЖД і VR Group, які мають по 50% акцій. Тож для вирішення подальшої долі потягів Allegro, як зауважують у компанії VR, необхідне рішення усіх власників рухомого складу.
Нині електропоїзди Allegro перебувають у Гельсінкі, та їх можна повернути в експлуатацію після технічного обслуговування. Ці електропоїзди підходять для експлуатації на лініях з шириною колії 1520 мм.
Allegro — італійські високошвидкісні (до 220 км/год) пасажирські двосистемні електропоїзди з сімейства Pendolino виробництва компанії Alstom, що курсували за маршрутом Гельсінкі — Санкт-Петербург з 2010 року.