Країни G7 допоможуть відновлювати транспортну інфраструктуру України
За підсумками зустрічі в Японії 16–18 червня міністри транспорту держав G7 (США, Канада, Велика Британія, Франція, Німеччина, Італія та Японія) ухвалили спільну декларацію, якою засудили руйнування РФ глобальних ланцюгів постачання. Зокрема, це стосується спроб підриву навігації цивільних суден в Чорному морі та пошкодження української транспортної інфраструктури, повідомляє Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Для пом’якшення наслідків цих дій «Велика сімка» у співпраці з Координаційною платформою донорів підтримає відновлення транспортної інфраструктури України та сприятиме розвитку альтернативних логістичних маршрутів для експорту української продукції.
«Повномасштабне вторгнення РФ поставило логістичні виклики не тільки перед Україною, а й перед усім світом. Порушені ланцюжки постачань, перешкоджання навігації в Чорному морі, штучне блокування українського агроекспорту провокують загострення гуманітарних проблем в світі та спричиняють ріст цін на продовольство. Наше глобальне завдання — протистояти російській агресії та підтримувати розвиток світової логістики. Маємо спільне розуміння з державами G7, що підтримка відновлення та розвитку транспортної інфраструктури України тут є фундаментальною. Без працюючих транспортних шляхів в Україні глобальна архітектура логістики опиниться під загрозою», — зауважив віцепрем’єр-міністр—міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков.
Він також подякував колегам з держав G7 за підтримку України з перших днів повномасштабного вторгнення РФ. «Впевнений, що спільними зусиллями зможемо вибудувати ефективну логістичну модель, в якій не буде місця РФ, а Україна займе центральну позицію», — наголосив посадовець.
Також міністри транспорту G7 погодились активізувати міжнародні зусилля з розвитку програми ЄС «Шляхи солідарності». Вона передбачає фінансову підтримку проєктів розвитку альтернативних логістичних маршрутів для експорту українського продовольства. Йдеться про розвиток Дунайського портового кластеру, прикордонної інфраструктури на кордоні з ЄС та Молдовою тощо.
Окрім того, під час заходу наголосили на важливості стабільної роботи «зернового коридору» та розвитку стійких транспортних зв’язків між Європою та Азією в обхід країни-агресорки. Зокрема, особлива увага надаватиметься розвитку Середнього коридору (Middle Corridor) та Центральної Транскаспійської транспортної мережі (Central Trans-Caspian Network).