Молдавська залізниця збільшує обсяги перевезень та збільшує парк вагонів-зерновозів

Понедельник , 23 января 2023, 17:14
Залізниця Молдови (CFM) протягом 2022 року на 84% збільшила вантажні перевезення та придбає 1000 нових вагонів-зерновозів.
Молдавська залізниця збільшує обсяги перевезень та збільшує парк вагонів-зерновозів

Вантажообіг ДП «Залізниця Молдови» у 2022 році досяг 1 млрд 232 млн ткм, що приблизно на 84% більше, ніж у 2021 році. У коштах обсяг вантажних перевезень наближається до 1,3 млрд леїв (1 молдавський лей приблизно дорівнює 2 гривнам), що удвічі більше, ніж у 2021 році.

Піки перевезень на залізниці Молдови прийшлися на серпень та травень.

Навіть у перший місяць 2022 року, до початку війни в Україні, CFM зареєструвала рекордну кількість перевезених вантажів. Лише у січні 2022 року загалом було перевезено 95,68 млн ткм, тоді як місячний обсяг перевезених вантажів у 2021 році завжди становив від 25 до 87 млн ткм», – зазначає генеральний директор «Calea Ferată din Moldova» Олег Тофілат.

При цьому транзитні перевезення у 2022 році виросли у 2,7 рази. Головний напрямок транзиту зараз - це перевезення до дунайських портів Одеської області України Ізмаїл та Рені, в тому числі за допомогою українських локомотивів.

За номерклатурою вантажів основу становили зернові.

Олег Тофілат також наголосив, що CFM повністю виплатила заборгованість із заробітної плати та податків, накопичену за попередні роки (борги по зарплаті становили 150 млн леїв, податкові борги – 48 млн леїв). Крім того, заробітна плата працівників CFM була збільшена на 89%, з 4050 до 7654 леїв.

Також ДП «Залізниця Молдови» придбає 1000 вагонів-зерновозів за рахунок допомоги від уряду Польщі. «Розпочато проєкт із закупівлі 1000 вагонів-зерновозів, які будуть поставлені до 2025 року. Нові вагони будуть профінансовані за рахунок кредиту допомоги від уряду Польщі у розмірі 65 млн євро», — розповів Олег Тофілат на прес-конференції за підсумками роботи у 2022 році.

Він також розповів про найбільші інвестиційні проєкти компанії в покращення інфраструктури.

Так, за словами керівника, у травні 2022 року відбувся запуск «найважливішого проєкту залізничної інфраструктури за часів незалежності – модернізації залізничної ділянки Тигіна–Басарабяска–Джурджулешти». Відстань – 233 км. Вартість проекту – 113 млн євро (ЄБРР, ЄІБ, Європейська комісія). Роботи виконує компанія з Казахстану.

В рамках ініціативи ЄС Solidarity Lanes (Шляхи солідарності) розроблений план екстреної реабілітації коридору Кейнарі – Кишинів – Унгень – Бельці – Велчинець. Загальна вартість становить приблизно 96 млн євро (20 млн – грант ЄС, 12 млн – ЄБРР) Роботи з відновлення залізниці мають розпочатися цього року та завершитися у 2024-му.

Крім того, Молдова підключена до транс’європейської транспортної мережі TEN-T, у зв’язку з чим Євросоюз виділить 20 млн євро на відновлення залізниці в країні.

comments powered by HyperComments