Європейські транспортні проекти мережі TEN-T спрямовані до Одеси
Великі проєкти транспортної інфраструктури ЄС мають більше зосереджуватися на стійкому транспорті, уникати затримок і налагоджувати сполучення з Україною та Молдовою. Про це йдеться у прес-релізі Європарламенту.
13 квітня, Комітет Європарламенту з питань транспорту і туризму ухвалив пропозицію щодо перегляду правил транс’європейського транспорту (TEN-T). Також зауважується, що з початком повномасштабного вторгнення рф на територію України транспортний комітет підтримав скорочення проєктів транспортної інфраструктури з країною-агресоркою та її поплічницею (рф та Білоруссю), зміцнивши натомість партнерство з Україною та Молдовою.
«Депутати Європарламенту також хочуть, щоб уряди ЄС виключили підприємства з-за меж ЄС із участі у великих проєктах TEN-T, якщо Комісія вважає, що вони становлять загрозу безпеці», — йдеться у повідомленні.
Відповідно до плану, європейські країни повинні забезпечити безперебійне переміщення військ і військових матеріалів у межах ЄС. Серед основних положень TEN-T — введення уніфікованих технічних та експлуатаційних стандартів для кожного виду транспорту і повна електрифікація залізниць в основній мережі коридорів.
Зокрема, якщо подивитися на схему, то на території України мережа TEN-T має своєрідний вузол у Львові, а також загальний напрямок до портів Одеси та Одеської області і до Маріуполя після його звільнення з окупації.
Європарламент наполягає, щоб країни-члени ЄС ухвалили плани сталої міської мобільності до кінця 2025 року для інтеграції різних видів транспорту, зокрема і велосипедів.
«Цей план має стати однією з умов отримання фінансування від ЄС», — наголошують у Європарламенті.
Депутати Європарламенту підтверджують необхідність завершення основних проєктів транспортної інфраструктури в основній мережі TEN-T до кінця 2030 року.
Як повідомлялося раніше, Україна реалізує залізничні проєкти в межах інтеграції до мережі TEN-T на 4,5 млрд євро.