У Тель-Авіві запустили першу лінію швидкісного трамваю
У Тель-Авіві з 18 серпня запустили в пасажирську експлуатацію нову трамвайну систему - першу лінію швидкісного трамваю. Ця лінія зараз пролягає самим містом, частково під землею у тонелях, і кількома муніципалітетами агломерації. Ще дві лінії планують відкрити у 2026–28 роках.
Історія цього проєкту нагадує багато великих інфраструктурних проєктів у Європі за тривалістю проектування та побудови. Про ту чи іншу версію легкого рейкового транспорту (ЛРТ) там заговорили ще у 2000 році. У 2006 провели тендер на будівництво, що мало завершитись у 2014 році. Однак, після зміни підрядника та концесіонера у 2010 році, роботи лише почались у 2015-му, а загальна їх вартість досягла $5 млрд. З осені 2021-го почалися випробування лінії.
На 24 кілометрах загальної довжини лінії є 34 станції, з яких 10 «закопали» під землю - тут трамвай проходить в тонелях.
Інтервал руху на першій (Червоній) лінії складає 6–8 хвилин, час подолання маршруту трамваєм — 80 хвилин, плановий пасажиропотік на день — 235 тисяч. Є скорочений маршрут R3, який проходить лише у підземній частині лінії на 10 станціях і "довгий" маршрут R1 на всю довжину лінії.
Обслуговують маршрут вагони китайської CRRC Changchun, яких загалом має бути 90, зараз поставлено не менше 44 вагонів. Вагони замовили по тендеру 2017 року, з можливістю опціонально дозамовити ще 30 вагонів за необхідності. Як і у Єрусалимі, трамваї куленепробивні.
Трамвай не буде працювати по суботам.
Фото: Miriam Alster/Flash90