Чому німецькі автобуси досі не працюють в Одесі на лініях (ВІДЕО)
Нещодавно Одеса отримала всі 10 із запланованих автобусів особливо великої місткості із Німеччини - з міста-побратима Регенсбургу.
Це досить нові зчленовані двосекційні автобуси Mercedes-Citaro, які мають 47 сидячих місць та можуть вміщувати загалом до 160-170 пасажирів. Вони виготовлені у 2006-2007 рр. та відповідають екологічними нормам "Євро-4".
Але через законодавчі обмеження їх не можуть запустити на маршрути. З одного боку, легально ввозити та розмитнювати можна лише автобуси, які відповідають нормам "Євро-5" та новішим. Але ті автобуси, що мають нижчий екологічний клас - можна ввезти та розмитнити як гуманітарну допомогу. Але тоді законодавство, з іншого боку, забороняє використовувати їх для звичайних пасажирських перевезень - тобто прямо забороняє випускати на маршрути "гуманітарні" автобуси, оскільки за проїзд в них не можна брати оплату.
Відповідно, деякі міста відверто ігнорують такі норми, як це роблять, наприклад, у Миколаєві - де працює велика кількість "гуманітарних" автобусів. У Харкові завдяки безоплатній роботі громадського транспорту даної проблеми не існує. А ось у Києві, Львові, Одесі та багатьої інших містах отримані як гуманітарна допомога автобуси простоюють - хоча вони були надані містами-партнерами з Європи саме для покращення роботи громадського транспорту в умовах війни.
Саме тому міська влада Одеси звернулася до центральних органів влади з пропозицією змін законодавства, які б дозволили міським комунальним підприємствам тим чи іншим шляхом використовувати "гуманітарні" автобуси та інший громадський транспорт саме для маршрутних перевезень.
Також в Одесі провели наочний експеримент з екологічності громадського транспорту. Автобус Mercedes-Citaro з нормами "Євро-4" показав практично нульовий рівень "димності", виміряний на спеціальному обладнанні на СТО. Біля автобусу комфортно дихати. Натомість один з нещодавно відремонтованих, тобто перебуваючий у досить доброму технічному стані, бусик "Богдан" виготовлений всього на пару років раніше, але відповідаючий нормам "Євро-2" чи навіть "Євро-1", показав у півтора рази вищий рівень "димності", на максимальних оборотах викидає хмари чорного диму, а перебування поряд з ним нагадує "газенваген".
Дивно. але законодавство України дозволяє експлуатацію придбаного багато років тому транспорту, який не відповідає жодним екологічним нормам - і забороняє експлуатацію майже нового і екологічного транспорту з нормами "Євро-4".