Уряд пропонує дозволити муніципальним перевізникам повноцінно використовувати "гуманітарний" громадський транспорт

Пятница , 8 ноября 2024, 15:56
Схоже, що досить скоро на законодавчому рівні буде вирішена проблема вимушеного простою автобусів та іншого громадського транспорту, який українські міста отримують у якості гуманітарної допомоги.
Уряд пропонує дозволити муніципальним перевізникам повноцінно використовувати "гуманітарний" громадський транспорт

У Верховну Раду надійшов невеликий за обсягом законопроект, розроблений Кабінетом Міністрів. Цей законопроект пропонує дозволити комунальним підприємствам використовувати у своїй господарській діяльності той громадський транспорт, який був переданий у якості гуманітарної допомоги - трамваї, тролейбуси, електробуси та автобуси екологічного стандарту не нижче "євро-3".

Законопроект вказує, що такий використання такого "гуманітарного" громадського транспорту для міських пасажирських перевезень у військовий час не є їх використанням з метою отримання прибутку.

Також законопроект прямо забороняє продаж чи відчуження такого транспорту, окрім безоплатної передачі іншим набувачам гуманітарної допомоги, під якими маються на увазі аналогічні комунальні підприємства - перевізники.

Тобто, тепер ті міста, які отримали автобуси чи інший громадський транспорт як гуманітарну допомогу, у разі схвалення цього законопроекту Верховною Радою, мають право запускати їх на міські маршрути звичайного режиму руху або передавати такі автобуси до інших міст.

Одеса також є своєрідною "жертвою" неможливості використання "гуманітарних" автобусів для маршрутних міських перевезень. Місто отримало 10 зчленованих автобусів від німецького Регенстбургу та 10 звичайних від турецького Стамбулу - всі "Mercedes Citaro". Ці автобуси понад рік (у випадку німецьких) стояли на території тролейбусного депо КП "Одесміськелектротранс", 

У інших містах ситуація з "гуманітарними" автобусами склалася іншим чином. У Харкові, через рішення міської влади про безкоштовну для пасажирів роботу всього наземного комунального громадського транспорту, отримані трамваї, тролейбуси і автобуси працюють цілком легально. У Києві через вказані обмеження розмитнили та запустили на маршрути лише невелику кількість від отриманих як гуманітарна допомога автобусів. А ось у Миколаєві обмеження на використання "гуманітарних" автобусів просто проігнорували. Ті "гуманітарні" автобуси, які отримав Львів - частково були передані у невеликі прифронтові та звільнені від окупації міста.

В той же час у декількох невеликих містах, наприклад, у Білгороді-Дністровському, у Тростянці, Снігурівці і так далі - "гуманітарні" автобуси використовуються на безкоштовних спецмаршрутах і їх робота повністю дотується місцевою владою.

comments powered by HyperComments