В Одесі перевізники планують збільшити вартість проїзду в маршрутках
У салонах одеських маршруток з'явилися інформаційні повідомлення про намір приватних компаній - перевізників підняти вартість проїзду.
Вже з 1 грудня проїзд у маршрутках Одеси коштуватиме 20 гривень. Проїзд на маршрутах, які їдуть до 6 км Овідіопольської дороги, коштуватиме 40 гривень.
Як стверджують представники перевізників, підвищення цін пов'язане з подорожчанням палива, мастильних матеріалів, підвищення мінімального розміру заробітної плати, комунальних платежів тощо.
У міському департаменті транспорту стверджують, що Одеса має найдовшу маршрутну мережу серед великих міст України, а також досить низьку вартість проїзду в перерахунку на один кілометр.
Ще у вересні одеські перевізники надали нові розрахунки, згідно з якими економічно обґрунтована вартість мала б становити 25,12 грн за міські маршрути та 44,42 грн за маршрути до Овідіопольської дороги на промринок "7-й кілометр" та житловий масив "7-ме Небо". Проте, зважаючи на соціальні аспекти, міська влада та перевізники дійшли згоди встановити більш помірковані тарифи.
Слід зауважити, що на даний момент автобусні перевезення в Одесі виконують виключно приватні перевізники.
Єдиним шансом міської влади вплинути на приватних перевізників є збільшення кількості рухомого складу на маршрутах електротранспорту. Це досить складна задача, враховуючи дефіцит водіїв, з одного боку, в умовах мобілізації. А з іншого - збільшення вартості проїзду в маршрутках співпадає з початком ремонту на узвозі Маринеска, що спричининить неможливість курсування трамваю без пересадок на маршруті №7 з центру міста на житловий масив Котовського. Також місто може розраховувати, що досить оперативно буде прийнятий законопроект про зміни у використанні отриманого у якості гуманітарної допомоги громадського транспорту - це дозволить Одесі створити фактично свій муніципальний автобусний парк і запустити на один з важливих маршрутів наявні 20 низькопідлогових автобусів.
Загалом на ті маршрути, які працюють, виходить приблизно 659 автобусів чи трохи більше. З цієї кількості лише 5 одиниць - автобуси великого класу з низькою підлогою. Інші понад 99% автобусів - малої місткості, збудованих, переважно, у 2005-2008 рр. українськими заводами на шасі невеликих вантажівок ("Богдан-А091", "Богдан-А092", "Еталон-А079", "IVAN-A07A", "Атаман", "Рута", "ХАЗ" та інші). Тобто, більшість цих автобусів застаріли як морально, так і технічно, до того ж вони навіть за класом не відповідають сучасним вимогам до міських автобусів.