Автобуси українського виробництва міського класу можуть частково субсидуватися державою
Міністерство економіки України внесло міські пасажирські автобуси та електробуси у перелік вітчизняної техніки й обладнання, покупці якої можуть отримати 15% компенсації її вартості (без ПДВ). Для цього потрібно, щоб виробник мав рівень локалізації виробництва в Україні понад 40%.
Важливо, що цей компенсаторний механізм поширюється на приватні суб’єкти господарської діяльності. Таким чином, тепер приватні юридичні особи , що працюють в містах України у сфері пасажирських перевезень, мають можливість скористатись цією опцією в межах державної політики «Зроблено в Україні», відомої в народі як «Національний кешбек», та оновити діючий або відновити втрачений під час війни рухомий склад і отримати часткову компенсацію вартості техніки.
Таким чином, у перелік виробників, продукція яких може бути частково субсидована державою, потрапляють великі підприємства, які мають повний цикл виробництва - такі, наприклад, як заводи "Богдан" у Луцьку, "Електрон" у Львові, "Черкаський автобус" та, можливо, заводи "Еталон" у Чернігові та Борисполі. Водночас, ті підприємства, які займаються "викрутковою" збіркою на базі готових імпортних кузовів, ходової частини, двигунів тощо - під таку програму компенсації не потрапляють.
Міські автобуси і особливо сучасні електробуси, як важлива складова у сфері пасажирських перевезень відтепер стають більш доступними для компаній-перевізників. Щоб отримати компенсацію 15% вартості за придбану техніку чи обладнання, підприємство має обрати постачальника з переліку на сайті Мінекономіки, та подати до уповноваженого банку заявку та підтверджуючі документи.
З переліком уповноважених банків, які підписали з Міністерством економіки України меморандум про загальні засади співпраці, можна ознайомитись на сайті відомства.