В Одесі неофіційно відновили рух автобусів по Софіївській та узвозу Віталія Блажка

Починаючи з 5 серпня на узвозі Віталія Блажка та вулиці Софіївській фактично відновлено рух автобусів маршрутів №121, 145, 146, 168, 242 і 250.
Офіційного повідомлення від міського департаменту транспорту не було - адже формально ремонтні роботи на узвозі все ще тривають. Але закриття автомобільного руху тривало там, за повідомленням міськради, до 2 серпня - і коли цей термін минув, то автобусні перевізники без додаткових повідомлень просто повернули на узвіз Віталія Блажка свої маршрути.
Трамваї по узвозу Віталія Блажка і, відповідно, Софіївській і значній частині Преображенської все ще не курсують. Хоча у червні було проведено обкатку відновленої лінії трамваю узвозом Віталія Блажка.
Скоріше за все, у мерії очікують завершення ремонтних робіт на трамвайній кінцевій по вулиці 28-ї Бригади, щоб після цього повністю відновити рух маршруту трамваю №7 по всій його трасі "Північ - Південь" від 28-ї Бригади до 11-ї станції Люстдорфської дороги чи навіть до Люстдорфу.
Цікаво, що під час повторного ремонту узвозу за рахунок зменшення ширини тротуару по парній стороні облаштовані паркувальні кишені. А з іншої сторони облаштовано два виїзди з новозбудованого житлового комплексу, які потенційно створюють небезпеку аварії - адже не узвозі через складний профіль трамвай не може зупинятися.
З 23 листопада 2024 року перекрито рух автотранспорту узвозом Віталія Блажка для будівництва дренажної системи - з метою стабілізації зсувних процесів шляхом облаштування дренажу для перехоплення ґрунтових вод (у тому числі утворених під час рясних атмосферних опадів), що унеможливить подальше замокання та просідання схилу.
Також відомо, що після відкриття руху авто транспорту по узвозу Віталія Блажка, розпочнеться реконструкція портової автомобільної естакади. Відповідно, рух вантажівок в порт буде організовано міськими вулицями - і тут має значення повернення автобусних маршрутів з вул. Приморської на узвіз Віталія Блажка.
Зсуви на узвозі Віталія Блажка почалися навесні 2023 року після того, як забудовник території судноремонтного заводу під узвозом Маринеска - компанія "Пространство", знесла старі будівлі, що стояли як раз під обривом та виконували роль підпірних стінок. Можливо, що на ситуацію вплинули і численні вибухи під час російських обстрілів району порту та збільшення навантаження від автотранспорту у 2022 році, коли було перекрито для руху вулицю Приморську.
Тоді було виявлено просідання частини автомобільної проїжджої частини та трамвайної колії на узвозі Маринеска, яке навіть видно неозброєним оком - це саме оця "яма", де все опустилося на 40-44 см. Після цього ця компанія до грудня 2023 року збудувала там нову підпірну стінку. Можливо, що завдяки цьому зсувні процеси якось стабілізувалися та припинилися - але у тому стані, що там є після квітня 2023 року.
Також на узвозі Маринеска заборонили рух трисекційних трамваїв з пасажирами - хоча технічні рейси та випробування таких трамваїв без пасажирів там іноді відбуваються. З весни 2023 по осінь 2024 р. тут ходив лише маршрут №7 з одиночними вагонами. На початку 2024 року планувалося, що повторні ремонтні роботи на узвозі Маринеска відбудуться навесні чи влітку, але фактично їх відклали до осені минулого року.
Реконструкцію узвозу Маринеска завершили влітку 2020 року. Ним займалася фірма "Ростдорстрой". Тоді там проклали нові інженерні комунальні комунікації, облаштували абсолютно нову проїжджу частину для автомобільного руху та збудували нові трамвайні колії. Це обійшлося міському бюджету у 72 мільйони гривень.