Для Харкова придбали вживані автобуси з Нідерландів

Понедельник , 29 сентября 2025, 09:02
В тендері на закупівлю відразу 85 вживаних автобусів великого класу для Харкова так званим переможцем став єдиний його учасник - компанія, яка буде постачати автобуси з Нідерландів марки VDL Citea.
Для Харкова придбали вживані автобуси з Нідерландів

В тендері, який був оголошений харківським комунальним підприємством "Салтівське трамвайне депо", взяла участь всього одна компанія, яка, відповідно, і визнана переможцем та з якою укладено відповідний договір.

Стартова вартість закупівлі складала 229,9 млн. гривень, тобто, приблизно, по 2,7 мільйона за автобус. Підсумкова вартість склала 229 мільйонів 980 тис. гривень і виявилася навіть трохи вищою за початкову.

Придбано автобуси VDL Citea LLE-120 з Нідерландів, які експлуатувались компанією Arriva. Автобуси мають низьку підлогу, дві пасажирські двері та 40 посадкових місць, є система кондиціонування салону. Ці автобуси до 2011 року випускалися під маркою Berkhof Ambassador 200 і зараз у різних модифікаціях досить масово закуповуються українськими автобусними перевізниками.

Згідно умов договору, постачання автобусів повинно бути у термін до 31 травня 2026 року, партіями не менше 15 одиниць після попередньої заявки від замовника. Фінансування закупівлі відбувається за власний кошт підприємства, на 2025-й рік заплановано освоїти ₴ 100 млн, а ще ₴ 129 млн. в 2026-й році.

Зараз Салтівське трамвайне депо має у власності більше 221 пасажирський, 3 службових автобуса, та деяку кількість несправних автобусів. З цього числа понад 140 турецького виробництва турецької компанії Karsan середньої та малої місткості, які були придбані в 2021 році, інші автобуси надійшли як гуманітарна допомога починаючи з 2022 року. При цьому саме "гуманітарні" автобуси - великої місткості, а турецькі - середньої та малої місткості. Ті автобуси, що не працюють - отримали ті чи інші пошкодження від російських обстрілів.

Харків є одним з небагатьох міст, яке активно використовує отримані у якості гуманітарної допомоги автобуси у пасажирських перевезеннях через те, що всі перевезення наземним комунальним громадським транспортом під час війни безкоштовні для пасажирів.

Скоріше за все, закупівля нових автобусів має за мету за якнайменші кошти оновити рухомий склад громадського транспорту, створити певний резерв автобусів для перевезень в умовах блекаутів, коли не працює електротранспорт. Також вживані автобуси, через їх порівняно низьку вартість, є менш ризикованим капіталовкладенням в умовах підвищеного ризику пошкоджень від російських обстірів.

comments powered by HyperComments