В Одеській області знову заговорили про проект мосту через Дністровський лиман
4 серпня на сесії Одеської обласної ради було прийнято рішення, яке затвердило "Програму соціально-економічного та культурного розвитку Одеської області на 2023 рік та основні напрями розвитку на 2024-2025 роки”. В цьому документі йдеться про необхідність будівництва починаючи з 2024 року нового мосту з автодорогою через Дністровський лиман приблизно між Овідіополем та Бігородом-Дністровським.
У вересні 2021 року було представлено загальну концепцію будівництва Аккерманського мосту, який дозволить вирішити найголовнішу транспортну проблему півдня Одеської області. Принципова відмінність цього рішення від інших варіантів мостового переходу – розташування на захід від акваторії Білгород-Дністровського порту.
Згідно з запропонованою концепцією, основні характеристики Акерманського мосту виглядають так:
- мінімально можлива довжина – 4295 метрів;
- пропускна можливість – 40 000 автомобілів на добу;
- висота мосту над рівнем води – 12,5 метра.
Варто зазначити, що у 2021 році концепцію мосту через Дністровський лиман переглянули. Через “тіло” конструкції планували протягнути газову трубу або високовольтний електричний кабель.
У даного проекту є принциповий недолік - він передбачає будівництво лише автомобільного мосту, без залізниці.
На даний момент весь південь Одеської області з'єднаний з іншими регіонами лише двома шляхами. Перший - це автодорога М15 Одеса - Рені, яка оминає Дністровський лиман з півночі, має транзитну ділянку через територію Молдови та "зав'язана" на міст через Дністер у Маяках. Другий - це автородога від Одеси до Білгорода-Дністровського через Затоку, яка проходить по суміщеному автомобільно-залізничному мосту через гирло Дністровського лиману. Цей міст майже всю війну є об'єтом системних російських ударів.