В Одесі офіційно продовжили ремонт узвозу Віталія Блажка

В Одеській міськраді повідомили, у зв'язку з продовженням робіт з будівництва дренажної системи, обмеження руху транспорту узвозом Віталія Блажка (раніше - Маринеска) продовжено до 2 серпня 2025 року. Відповідне розпорядження підписано міським головою.
Початково ремонт на узвозі Віталія Блажка повинен був завершитися наприкінці травня, тобто майже два місяці тому. Наразі на узвозі візуально роботи майже завершені і навіть проводилися випробувальні рейси трамваю.
Враховуючи проведення робіт, вносяться зміни тимчасового характеру до схем руху міського громадського транспорту:
- Трамваї узвозом зараз не курсують. Маршрут №7 "Північ - Південь", траса якого проходить узвозом, зараз не курсує зовсім через ще один ремонт на кінцевій станції по вулиці 28-ї Бригади. Замість нього від Пересипського мосту до заводу "Центроліт" у посиленому режимі курсує маршрут №1. А від кільця "Вулиця Пастера" до 11-ї станції Люстдорфської дороги через Старосінну площу поки що працює маршрут №3.
- Автобусних маршрутів №№ 168, 240, 250
у напрямку руху до Пересипських мостів – від вул. Пастера на вул. Ольгіївську (поворот ліворуч), вул. Старопортофранківську, узвіз Ольгіївський, вул. Балківську, вул. Чорноморського козацтва і далі за маршрутами;
- Автобусних маршрутів №№ 105, 121, 145, 146, 242
у напрямку руху до Пересипських мостів - від вул. Преображенської на пров. Футуристів (пров. Маяковського), узвіз Військовий, вул. Приморську, вул. Чорноморського козацтва і далі за маршрутами;
З 23 листопада 2024 року перекрито рух автотранспорту узвозом Віталія Блажка (раніше - Маринеска) для проведення робіт з будівництва дренажної системи. Роботи проводяться з метою стабілізації зсувних процесів шляхом облаштування дренажу для перехоплення ґрунтових вод (у тому числі утворених під час рясних атмосферних опадів), що унеможливить подальше замокання та просідання схилу.
Також відомо, що після відкриття руху транспорту по узвозу Віталія Блажка, розпочнеться реконструкція портової автомобільної естакади. Відповідно, рух вантажівок в порт буде організовано міськими вулицями - і тут має значення повернення автобусних маршрутів з вул. Приморської на узвіз Віталія Блажка.
Зсуви на узвозі Віталія Блажка почалися навесні 2023 року після того, як забудовник території судноремонтного заводу під узвозом Маринеска - компанія "Пространство", знесла старі будівлі, що стояли як раз під обривом та виконували роль підпірних стінок. Можливо, що на ситуацію вплинули і численні вибухи під час російських обстрілів району порту та збільшення навантаження від автотранспорту у 2022 році, коли було перекрито для руху вулицю Приморську.
Тоді було виявлено просідання частини автомобільної проїжджої частини та трамвайної колії на узвозі Маринеска, яке навіть видно неозброєним оком - це саме оця "яма", де все опустилося на 40-44 см. Після цього ця компанія до грудня 2023 року збудувала там нову підпірну стінку. Можливо, що завдяки цьому зсувні процеси якось стабілізувалися та припинилися - але у тому стані, що там є після квітня 2023 року.
Також на узвозі Маринеска заборонили рух трисекційних трамваїв з пасажирами - хоча технічні рейси та випробування таких трамваїв без пасажирів там іноді відбуваються. З весни 2023 по осінь 2024 р. тут ходив лише маршрут №7 з одиночними вагонами. На початку 2024 року планувалося, що повторні ремонтні роботи на узвозі Маринеска відбудуться навесні чи влітку, але фактично їх відклали до осені минулого року.
Реконструкцію узвозу Маринеска завершили влітку 2020 року. Ним займалася фірма "Ростдорстрой". Тоді там проклали нові інженерні комунальні комунікації, облаштували абсолютно нову проїжджу частину для автомобільного руху та збудували нові трамвайні колії. Це обійшлося міському бюджету у 72 мільйони гривень.