Як в Одесі заощаджують електроенергію на трамваях та тролейбусах (ВІДЕО)

Четверг , 20 октября 2022, 23:01
Через російські удари по об'єктам енергетичної інфраструктури та запроваджений через це режим економії у багатьох містах України певною мірою скорочується рух міського електротранспорту. В залежності від ситуації, в багатьох містах робота електротранспорту може змінюватися у оперативному режимі. Зібрали в одному матеріалі максимум інформації.
Як в Одесі заощаджують електроенергію на трамваях та тролейбусах (ВІДЕО)

Як ми і писали вранці 20 жовтня, одеський електротранспорт вимушено скоротив обсяг роботи через необхідність заощадження електроенергії внаслідок ракетних та повітряних ударів росіян по українській енергосистемі.

За підсумками дня 20 жовтня в Одесі на всіх маршрутах працювало 116 трамваїв та 78 тролейбусів, з урахуванням змін рухомого складу між першою та другою зміною та заміни рухомого складу внаслідок тих чи інших технічних несправностей. Це фактично стільки ж, скільки і було до початку масованих повітряних ударів по енергетичній інфраструктурі України.

Згодом у своєму відеозверненні мер Одеси Генадій Труханов розповів, що через необхідність заощадження електроенергії міський електротранспорт буде працювати з меншою кількістю рухомого складу на маршрутах - фактично за нормами вихідного дня, з дещо збільшеними інтервалами руху. При цьому, підкреслив Труханов, на відміну від деяких інших міст, будуть працювати всі без виключення маршрути трамваїв та тролейбусів.

Також мер повторив зазначену нами технічну особливість - більшість рухомого складу одеського електротранспорту є енергоефективними - вони споживають на 30-40% менше електроенергії порівняно з немодернізованими трамваями та тролейбусами, оснащеними реостатно-контакторною системою керування. Справа у тому, що майже всі старі трамваї "Татра" пройшли у 2002-2012 рр. модернізацію з установкою сучасної транзисторно-імпульсної системи керування тяговими електродвигунами, так само було зроблено і з деякими старими тролейбусами. А весь новий рухомий склад - і тролейбуси, і трамваї місцевого виробництва, а також закуплені у 2000-х рр. трамваї та тролейбуси оснащені аналогічними системами керування. Окрім того, наявність великої протяжності трамвайних ліній, відокремлених від автомобільної проїжджої частини, дає можливість водіям заощаджувати електроенергію за рахунок режиму руху - спочатку розігнатися після зупинки і потім деякий час рухатися за інерцією "на вибігу" та навіть користуватися функцією рекуперації, яка повертає назад у контактну мережу частину електроенергіі.

На відео - робота трамваїв "Одіссей-Макс" на головному зараз в Одесі маршруті трамваю "Північ-Південь" №7.


 

comments powered by HyperComments