Для Одеси закуплять 30 електробусів за кошти єврокредиту
Верховна Рада ратифікувала фінансову угоду між Україною та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) щодо оновлення громадського транспорту. У рамках кредитної програми ЄІБ та Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) регіони отримають нову техніку, зокрема Одеса – 30 нових електробусів. Даний проєкт продовжує виконання запланованих ще до початку повномасштабної війни планів розвитку одеського електротранспорта та співробітництва з європейськими міжнародними фінансовими структурами.
Одеса, за документом, отримає 30 нових електробусів - це найбільша кількість цієї техніки серед інших регіонів.
Профільна комісія Одеської міськради з питань ЖКГ схвалила даний проект, який буде обговорюватися та буде, скоріше за все, прийнятий на найближчій сесії.
З фінансової точки зору даний проект виглядає наступним чином. Одеса отримає кредит від ЄБРР на загальну суму у 13 мільйонів євро під 3,455% відсотків річних терміном на 22 роки з пільговим періодом у 5 перших років. При цьому з міського бюджету потрібно буде виплатити 2,6 мільйона євро державі у вигляді ПДВ, а також 50 тисяч євро комісії за проведення оцінки.. Допускається субкредитування учасникам проєкту під 0,5% річних.
За ці кошти місто отримає 30 електробусів стандартного розміру (довжина 12 метрів) та системи їх зарядки.
Маршрут для даних електробусів пропонується приблизно такий: від залізничного вокзалу через центр міста вулицями Преображенською та Софіївською, по вул. Чорноморського Козацтва (назад по Отамана Головатого), Миколаївській і Південній дорогам, вул. Семена Палія, Паустовського. Такий маршрут буде мати майже 18 км довжини в одну сторону, 108 хвилин на оборотний рейс "туди і назад", запланований інтервал руху 6-8 хвилин.
Таким чином планується вперше запустити муніципальний електротранспорт по вулиці Семена Палія, яка на даний момент є однією з головних магістралей житлового масиву Котовського, і на якій з громадського транспорту вже багато років є лише маршрутки.
На даний момент в Одесі є в наявності 5 тролейбусів з автономним ходом на 20-25 кілометрів в пасажирському режимі. Ця техніка використовувалася до початку повномасштабного російського вторгнення на "автономному" тролейбусному маршруті №15, який проходив по вулиці Балківській. Після початку війни цей маршрут не працює, а самі "автономні" тролейбуси працюють на звичайних тролейбусних маршрутах.
2021 року одеська мерія намагалася провести тендери на закупівлю шести електробусів, які провалилися.