Одеський виконком схвалив програму придбання електробусів
Сьогодні на засіданні виконкому Одеської міськради посадовці зробили ще один крок до придбання партії з 30 електробусів за кошти європейського кредиту. Виконком погодив субкредит для КП "Одесміськелектротрнанс" від Міністерства фінансів під муніципальні гарантії.
Наступним кроком стане схвалення цього субкредиту на сесії міської ради, після чого виконком і міськрада повинні схвалити весь кредитний проект.
Загалом майбутня закупівля 30 електробусів з зарядними станціями буде коштувати 13 мільйонів євро за кредитною програмою Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) - під під 3,455% відсотків річних терміном на 22 роки з пільговим періодом у 5 перших років. Однак, при цьому з міського бюджету потрібно буде виплатити 2,6 мільйона євро державі у вигляді ПДВ, а також 50 тисяч євро комісії за проведення оцінки. Допускається субкредитування учасникам проєкту під 0,5% річних. От саме процедура субкредиту від держави для того, щоб сплатити державі ПДВ - і була погоджена сьогодні.
Нові електробуси мають зменшити кількість маршрутних таксі які курсують з Пересипського (колишнього Суворовського) району до центра міста щонайменше у 2 рази.
Маршрут для даних електробусів пропонується приблизно такий: від залізничного вокзалу через центр міста вулицями Преображенською та Софіївською, по вул. Чорноморського Козацтва (назад по Отамана Головатого), Миколаївській і Південній дорогам, вул. Семена Палія, Паустовського. Такий маршрут буде мати майже 18 км довжини в одну сторону, 108 хвилин на оборотний рейс "туди і назад", запланований інтервал руху 6-8 хвилин.
Таким чином планується вперше запустити муніципальний електротранспорт по вулиці Семена Палія, яка на даний момент є однією з головних магістралей житлового масиву Котовського, і на якій з громадського транспорту вже багато років є лише маршрутки.
На даний момент в Одесі є в наявності 5 тролейбусів з автономним ходом на 20-25 кілометрів в пасажирському режимі. Ця техніка використовувалася до початку повномасштабного російського вторгнення на "автономному" тролейбусному маршруті №15, який проходив по вулиці Балківській. Після початку війни цей маршрут не працює, а самі "автономні" тролейбуси працюють на звичайних тролейбусних маршрутах. Один з них зображений на фото.
2021 року одеська мерія намагалася провести тендери на закупівлю шести електробусів, які провалилися.