Для Хмельницького придбають 44 тролейбуси за кошти єврокредиту
Минулого тижня у Хмельницкому місцеве комунальне підприємство "Електротранс" оголосило міжнародний тендер на закупівлю 44 тролейбусів разом з запчастинами та діагностичним обладнанням. Цей проект реалізується при фінансовій підтримці Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) у вигляді кредиту.
Тендерна документація закрита, до неї можуть мати доступ лише учасники та організатори тендеру.
Закупівля тролейбусів мість два лоти: 30 одиниць - в першомупартії, 14 - у другому. Закритість документації дозволяє припустити, що розподіл тролейбусів на два лоти може бути свідченням їх різних технічних характеристик - наприклад, наявності опції автономного ходу тощо.
Загальна вартість проєкту складе до 16,55 млн євро, з яких до 10,6 млн євро - кредит ЄБРР, до 2,75 млн євро - інвестиційний грант EU NIP, до 1,7 млн євро - інвестиційний грант Спеціального фонду кризового реагування ЄБРР (CRSF), який отримав кошти від Уряду США, та до 1,5 млн євро - місцевого внеску для модернізації тролейбусних зупинок, тягових підстанцій та тролейбусного депо.
Раніше, восени 2022 року міська влада Хмельницького і представники ЄБРР підписали договір, що стосувався отримання майбутнього кредиту, який би дозволив придбати 50 тролейбусів. В лютому 2023 року Комітет ЄБРР затвердив фінансування для проєкту модернізації громадського транспорту Хмельницького.
Парк тролейбусів Хмельницького налічує зараз на початок 2024 року 84 машини, 69 з яких задіяні в пасажирських перевезеннях. Найновіші з них - низькопідлогові, 31 "Богдан-Т791.17" 2015-2019 рр. випуску, 2 "Електрон-Т191" 2014 р., 2 "Богдан-Т601.11" 2008 р, а також нещодавно придбані вживаними два тролейбуси "Škoda 24Tr Irisbus Citybus" 2005-2007 рр. випуску. Інші - це випущені ще за радянських часів чи на початку 1990-х тролейбуси "ЗіУ-682" та тролейбуси "ЮМЗ" українського виробництва 1992-1997 рр.