В Одесі планують модернізувати ще 5 старих трамваїв
Навесні 2024 року КП "Одесміськелектротранс" оголосило два тендери на загальну суму 34,75 млн. гривень.
Перший тендер зі стартовою вартістю у 22 мільйони - для закупівлі 5 комплектів транзисторно-імпульсної системи керування тяговими електродвигунами для трамваїв. Єдиним учасником стало ТОВ "ЕЛСІЕЛ-ТРАНС" з пропозицією у 21 млн. 985 тис. гривень, яке перемогло і з яким навіть був підписаний договір. Але згодом тендер скасували через помилки в оформленні документації.
Другий тендер зі стартовою вартістю у 12,75 млн. гривень планувався для закупівлі 5 комплектів передніх та задніх склопластикових масок трамвайного вагону та інших елементів екстер'єру та інтер'єру трамваїв. Цей тендер не дійшов навіть до стадії електронних торгів і був скасований через невідповідність запланованих витрат річному фінансовому плану підприємства.
Ці закупівля планувалися для модернізації 5 старих трамваїв "Татра-Т3", яка була б аналогічною тій модернізації, яку пройшли за 2023-2024 рр. три трамваї. На них при збереженні оригінального дизайну вагону встановили нові транзисторно-імпульсні системи керування виробництва молдавської компанії "Інформ-Бізнес", фактично заново виготовили корпус вагону, встановили нові передні і задні маски та обладнали вагон системою кондиціонування. Однак, у нинішніх закупівлях КП "Одесміськелектротранс" за 2024 рік немає окремого тендеру на закупівлю відповідних систем кондиціонування.
Раніше в Одесі в період 2002-2012 рр. було модернізовано понад 110 трамваїв також з встановленням сучасної електронної системи керування тяговими електродвигунами чеського виробництва Cegelec. Ці трамваї свого часу відрізнялися схемою фарбування у синій колір з білою смугою.
Згодом під час виготовлення нових трамваїв типів "Каштан" та "Одіссей" під загальним визначенням "Т3 КВП" також використовувалися аналогічні системи керування виробництва української компанії "Політехносервіс" - всього для 31 трамваю.
Таким чином, наразі в Одесі майже всі трамваї, що працюють на маршрутах, мають ту чи іншу електронну систему керування, яка дозволяє економити 30-40% від споживання електроенергії при використанні застарілих реостатно-контакторних систем керування. З такими системами керування на маршрутах залишилися лише біля 10 вагонів, які у 2012 р. придбали вживаними у Чехії, а також декілька службових та навчальних вагонів. Однак, значна частина раніше модернізованих трамваїв вже відпрацювала після цього понад 15 років, декілька вагонів цього типу не експлуатуються через незадовільний технічний стан.