В Одесі планують модернізувати ще 5 старих трамваїв

Суббота , 8 июня 2024, 13:43
У КП "Одесміськелектротранс" намагаються придбати основні комплектуючі для модернізації 5 старих трамваїв на загальну суму понад 34 мільйони гривень.
В Одесі планують модернізувати ще 5 старих трамваїв

Навесні 2024 року КП "Одесміськелектротранс" оголосило два тендери на загальну суму 34,75 млн. гривень.

Перший тендер зі стартовою вартістю у 22 мільйони - для закупівлі 5 комплектів транзисторно-імпульсної системи керування тяговими електродвигунами для трамваїв. Єдиним учасником стало ТОВ "ЕЛСІЕЛ-ТРАНС" з пропозицією у 21 млн. 985 тис. гривень, яке перемогло і з яким навіть був підписаний договір. Але згодом тендер скасували через помилки в оформленні документації.

Другий тендер зі стартовою вартістю у 12,75 млн. гривень планувався для закупівлі 5 комплектів передніх та задніх склопластикових масок трамвайного вагону та інших елементів екстер'єру та інтер'єру трамваїв. Цей тендер не дійшов навіть до стадії електронних торгів і був скасований через невідповідність запланованих витрат річному фінансовому плану підприємства.

Ці закупівля планувалися для модернізації 5 старих трамваїв "Татра-Т3", яка була б аналогічною тій модернізації, яку пройшли за 2023-2024 рр. три трамваї. На них при збереженні оригінального дизайну вагону встановили нові транзисторно-імпульсні системи керування виробництва молдавської компанії "Інформ-Бізнес", фактично заново виготовили корпус вагону, встановили нові передні і задні маски та обладнали вагон системою кондиціонування. Однак, у нинішніх закупівлях КП "Одесміськелектротранс" за 2024 рік немає окремого тендеру на закупівлю відповідних систем кондиціонування. 

Раніше в Одесі в період 2002-2012 рр. було модернізовано понад 110 трамваїв також з встановленням сучасної електронної системи керування тяговими електродвигунами чеського виробництва Cegelec. Ці трамваї свого часу відрізнялися схемою фарбування у синій колір з білою смугою.

Згодом під час виготовлення нових трамваїв типів "Каштан" та "Одіссей" під загальним визначенням "Т3 КВП" також використовувалися аналогічні системи керування виробництва української компанії "Політехносервіс" - всього для 31 трамваю.

Таким чином, наразі в Одесі майже всі трамваї, що працюють на маршрутах, мають ту чи іншу електронну систему керування, яка дозволяє економити 30-40% від споживання електроенергії при використанні застарілих реостатно-контакторних систем керування. З такими системами керування на маршрутах залишилися лише біля 10 вагонів, які у 2012 р. придбали вживаними у Чехії, а також декілька службових та навчальних вагонів. Однак, значна частина раніше модернізованих трамваїв вже відпрацювала після цього понад 15 років, декілька вагонів цього типу не експлуатуються через незадовільний технічний стан.

comments powered by HyperComments