У 2024 році міста України отримали всього 34 тролейбуси

Пятница , 10 января 2025, 09:15
2024 рік став свого роду "антирекордним" у сенсі постачання тролейбусів до українських міст - менше було лише 15 років тому, у 2009-му. Одеса при цьому не отримала жодного тролейбуса.
У 2024 році міста України отримали всього 34 тролейбуси

Минулого року до українських міст надійшло всього 34 тролейбуси - 28 нових та 6 вживаних. Це свого роду "антирекорд" за останні 15 років - менше було лише у 2009-му, коли міста України отримали 31 тролейбус. До речі, тоді з цих 31 Одеса отримала 16 тролейбусів російського виробництва "Тролза-5265 Мегаполіс".

Ці 34 тролейбуси розподіляються наступним чином:

Миколаїв - 19 нових тролейбусів PTS 12T123 з автономним ходом від акумуляторів, які місто придбало за рахунок кредиту ЄБРР та гранту від Данії.

Вінниця - 5 нових тролейбусів PTS 12T123, також з автономним ходом, які придбали з коштів місцевого бюджету ще за 2023 рік.

Чернігів - 4 нових тролейбуса "Еталон-Т122", придбані за рахунок міського бюджету і також обладнані опцією автономного ходу.

Івано-Франківськ - 6 вживаних тролейбусів "Шкода-24тр" 2005 р. виробництва, які безкоштовно передало чеське місто Йїглава.

Настільки малу кількість нових тролейбусів можна пояснити тим, що раніше, у 2022-2023 рр., були завершені ті програми закупівлі великих партій рухомого складу за кошти міжнародних фінансових структур (ЄІБ, ЄБРР), що розпочалися ще до війни. Так, наприклад, у Миколаєві завершили поставки тролейбусів "Дніпро-Т203". Також у 2022-2023 рр. деякі міста отримали вживані тролейбуси як гуманітарну допомогу. А закупівлі нових тролейбусів за кошти своїх місцевих бюджетів у більшості міст заморожені через повномасштабну війну та більш нагальні проблеми. Лише Чернігів та Вінниця у невеликих кількостях продовжують такі закупівлі. 

З іншого боку, у 2024 р. з'явилося розуміння, що війна може затягнутися надовго, а тролейбусні парки оновлювати все одно треба. І як раз у минулому році ціла низка міст - Київ, Дніпро, Кременчук, Івано-Франківськ, Луцьк, Тернопіль, Хмельницький взялися за закупівлі досить значних партій тролейбусів по європейським кредитам від ЄІБ та ЄБРР з паралельною грантовою фінансовою допомогою. Також до цих міст вже у 2025 р. приєднається Житомир. 

Одеса при цьому після завершення постачання 47 тролейбусів аж у 2018 році по кредиту ЄБРР у 2020-2021 р. декілька разів намагалася через тендери за кошти міського бюджету та по кредитній програмі ЄІБ придбати електробуси, але всі ці спроби не вдалися - вже оголошені тендери скасували ще до війни, а по міжнародним кредитам справа навіть не дійшла до оголошення тендерів. Та перемовини з Мінрозвитку та ЄІБ щодо закупівлі електробусів, досить повільно, але продовжуються.

Вже у 2025 році слід чекати заключення декількох контрактів за оголошеними 2024 року кредитними програмами для згаданих вище міст та початку постачання досить значних партій нових тролейбусів.

comments powered by HyperComments