У 2024 році Одеса отримала найбільше нових трамваїв в Україні
За підсумками 2024 року міста України загалом отримали 86 трамваїв, що значно більше кількості тролейбусів, отриманих минулого року. Але з цієї кількості всього 12 трамваїв нових, інші 74 - вживані вагони.
З 12 нових вагонів 10 надійшло до Одеси. Це трисекційні повністю низькопідлогові трамваї "Татра-Південь К1Т306" із партії у 13 вагонів, замовлених за кредитною програмою Європейського інвестиційного банку на загальну суму 20 мільйонів євро. З 2020 року декілька разів проводився міжнародний тендер, який, у підсумку, завершився перемогою "Татра-Південь" лише наприкінці 2021 року. Спочатку планувалося придбати 16 вагонів, потім ця цифра зменшилася до 14, останній тендер оголошувався взагалі на 12 вагонів, але виробник за рахунок зниження вартості зміг "вписатися" у незмінну суму кредиту з 13 трамваями. Контракт планувалося підписати наприкінці лютого 2022 року, але фактично його підписали аж у грудні 2022 р. Перший вагон Одеса отримала у грудні 2023-го, ще 10 надійшли у 2024-му, а останні два - очікуються до лютого 2025 р.
Інші 2 нових трамваї на початку 2024 року отримав Львів. Це були останні два п'ятисекційні низькопідлогові трамваї "Електрон T5L64" із партії у 10 вагонів, придбаних за аналогічною кредитною програмою ЄІБ. Перші 8 вагонів надійшли від заводу виробника у період з січня 2022 по жовтень 2023 р.
Всі інші трамваї були вживаними, серед яких 26, що були придбані за кошти місцевих бюджетів, а ще 65 - отримані у якості гуманітарної допомоги.
На першому місці за кількістю вживаних трамваїв стоїть Дніпро - сюди надійшло 26 вагонів "Татра-Т4D-M1" з німецького Лейпцига. Ці трамваї були придбані за кошти місцевого бюджету - по 1200 євро за один вагон, що можна вважати суто "символічною" вартістю. Наразі у Дніпрі вже є понад 110 вагонів моделі "Татра-Т4D", які свого часу були модернізовані у Лейпцигу та Дрездені, після чого були продані за дуже незначну ціну.
18 вживаних трамваїв отримав Львів. Це 12 двосекційних вагонів "Татра-КТ4" з Берліну, які пройшли переобладнання ходових візків з колії 1435 на колію 1000 мм. Також Львів вже отримав 6 з 11 трисекційних трамваїв "Vevey Be 4/8" з швейцарського Берну - це перші вживані багатосекційні трамваї в Україні, причому з пониженим рівнем підлоги. Вже у 2025 р. очікується постачання ще 5 таких вагонів, а також 23-25 вагонів з Цюриха.
13 вживаних трамваїв надійшли до Харкова з Чехії. Місто Пльзень передало 6 вагонів "Татра-Т3R.P" і 1 "T3R.PV". А з міста Брно передано 6 вагонів "Татра-Т6А5". Ці трамваї частково компенсують втрати рухомого складу внаслідок російських обстрілів Харкова.
До Вінниці надійшло 10 двосекційних вагонів "Tram2000" з Цюриха (Швейцарія). Це продовження анонсованої ще до початку повномасштабної війни програми передачі до Вінниці аж 70 трамваїв цієї моделі. Загалом з 2023 р. Вінниця вже отримала 35 таких вагонів. з яких, правда, 4 від самого початку використовуються як "донори" запчастин.
Вживані трамваї отримала чи не найменша трамвайна система у місті Конотоп Сумської області - це 7 вагонів моделі "Татра-Т6А5" з чеського міста Острава, надані у якості гуманітарної допомоги. Всього ж планується передача 25 таких вагонів. Всі вони поки що не працюють у місті та очікують переобладнання на колію 1520 мм з колії 1435 мм. Цікаво, що 2023 року Конотоп отримав також як "гуманітарку" ще 23 польських трамваї "Констал-105Na", з яких вдалося переобладнати на вітчизняну колію і запустити на лінії всього 6 вагонів.