У Вінниці починають модернізацію швейцарських трамваїв

У Вінниці стартував проєкт модернізації трамваїв моделі Tram2000, переданих із швейцарського Цюриха, який передбачає додавання третьої низькопідлогової секції до існуючих двосекційних вагонів. Ця ініціатива, реалізована КП "Вінницька транспортна компанія" за підтримки місцевої влади, спрямована на підвищення доступності громадського транспорту для маломобільних груп населення та адаптацію швейцарських вагонів до українських реалій.
Модернізація розпочалася на початку 2025 року в рамках другого етапу проєкту "Цюрихські трамваї для Вінниці", який базується на співпраці з Швейцарською Конфедерацією. У 2024 році місто почало отримувати партю з 70 вагонів Tram2000, з яких наразі вже доставлено понад 40 одиниці, які приєдналися до попередньої партії з 116 вагонів Mirage і Karpfen, доставлених у 2006–2011 роках. Також швейцарська сторона передала технічну документацію та креслення, які стали основою для локального виробництва низькопідлогових вставок. Перший етап робіт уже завершився: у січні 2025 року ТОВ "УкрТоргСервіс" виграло тендер на суму понад мільйон гривень для виготовлення каркасу третьої секції.
Трамваї Tram2000, виготовлені в 1977–1987 роках, спочатку мали дві секції з високою підлогою, що ускладнювало доступ для людей із інвалідністю та пасажирів із візками. Додавання третьої низькопідлогової секції подовжить вагони до 28 метрів, збільшивши їхню місткість до 68 сидячих і 75 стоячих місць. При цьому у додатковій секції буде 13 сидячих місць, в тому числі 7 - на рівні низької підлоги. Також там будуть місця для розміщення двох крісел колісних або дитячих колясок.
Наразі в депо триває монтаж першої модернізованої секції, яку планують завершити до кінця 2025 року. У подальшому вінницькі інженери мають намір модернізувати ще чотири вагони до 2026 року.
Таку саму модернізацію трамваї Tram2000 пройшли і в Цюриху - але їх до Вінниці в даний момент не передають, і вони залишаються працювати у рідному місті.
Відмінність вінницької модернізації від цюрихської, головним чином, полягає в тому, що тягові електродвигуни залишаються у Вінниці тими самими, в той час як у Цюриху їх замінювали на нові, більшої потужності. Тому у Вінниці модернізовані трисекційні Tram2000 будуть мати обмежену до 50 км/год. швидкість і меншу динаміку.
Цей проєкт не лише покращує інклюзивність транспорту, а й демонструє здатність місцевих фахівців адаптувати іноземну техніку до місцевих потреб.
Міська влада сподівається, що модернізовані трамваї стануть візитівкою Вінниці, піднявши рівень комфорту для пасажирів.
Також слід зауважити, що раніше у Вінниці за схожим способом модернізували старі двосекційні трамваї Татра-КТ4, також додаючи їм третю низькопідлогову секцію - так було створено 4 трисекційні трамваї VinWay з оновленням дизайну. Але зараз, схоже, що від такої модернізації відмовилися на користь модернізації швейцарських трамваїв, які зберігають при цьому оригінальний дизайн.