В Одесі відновлюють рух трамваїв "Північ - Південь"

Як і очікувалося, запуск трамвайного маршруту №7 "Північ - Південь" після тривалої перерви відбудеться відразу після готовності колій на розворотному кільці кінцевої по вулиці 28-ї Бригади. Раніше очікувалося, що це буде наприкінці серпня.
Але запуск маршруту відбудеться 2 вересня 2025 р. - як раз у день міста.
Напередодні протягом декількох днів проходила обкатка реконструйованої кінцевої зупинки, де вже проклали нові колії на розворотному кільці та змонтували контактну мережу. При цьому, судячи з опублікованих фото, станом на 31 серпня там не була готова стрілка на виїзді з другої "обгінної" колії на кільці - зараз трамваї можуть заїжджати туди як у тупик.
1 серпня у деяких трамвайних вагонах, що працюють на маршруті №1 від Пересипського мосту до заводу Центроліт, з'явилися оголошення про відновлення роботи маршруту №7 за його повною трасою від вулиці 28-ї Бригади до 11-ї станції Люстдорфської дороги. Також 1 серпня декілька нових трамваїв "Татра-Юг-К1Т306" були перебазовані з депо №1 на вулиці Водопровідній до депо №2 на Слобідці, яке обслуговує весь трамвайний рух у Пересипському районі Одеси.
Очікується, що на відновленому маршруті №7 будуть працювати всі 13 нових низькопідлогових трамваїв "Татра-Юг-К1Т306", всі 4, або частина вагонів "Одіссей-Макс", а також звичайні одиночні вагони.
При цьому збережеться рух маршруту №1 до заводу Центроліт, але зі зменшеною до приблизно 6-8 вагонів кількістю рухомого складу. А мешканцям Люстдорфу слід розраховувати на маршрут №27, який буде курсувати, у кращому випадку, від Рибного порту до Старосінної площі, а у гіршому - лише до 11-ї станції Люстдорфської дороги з необхідністю пересадки. Поки що невідомо, чи "повернуть" до центру міста на традиційну трасу через Софіївську і Преображенську маршрут №12. Також, скоріше за все, скасують маршрут №3, який виявився дуже зручним для зв'язку значної частини центру Одеси і Молдаванки з районом залізничного вокзалу, Південно-Західним житловим масивом та Київським районом міста.
Перед відновленням руху по маршруту №7 проведено ще два комплекси робіт з ремонту колій. Так, влітку встигли спочатку замінити колії на перетині проспекту Володимира Великого з вулицею Академіка Заболотного, а потім - на перетині з вулицею 28-ї Бригади. Також завершено будівництво дренажної системи на узвозі Віталія Блажка, що призвело до ремонту колій на пошкодженій зсувами ділянці. При цьому міська влада своєчасно схаменулася та не допустила виїзду автомобілів з новобудов на узвозі через трамвайні колії, що могло призвести до низки аварій.