Для Києва закуповують 40 нових тролейбусів

Київське комунальне підприємство "Київпастранс" 29 вересня оголосило тендер на закупівлю 40 сучасних низькопідлогових тролейбусів через систему Prozorro, з очікуваною вартістю 1,008 млрд грн. Датою остаточного постачання встановлено 1 жовтня 2026 року.
Стартова вартість тендеру - 1 мільярд 8 мільйонів 266 тис. гривень - тобто по 25,2 мільйона гривень за тролейбус.
За умовами тендеру передбачається закупівля тролейбусів довжиною від 11,9 до 12,7 м, з повною низькопідлоговою конструкцією для легкого доступу. Тролейбуси вперше для Києва плануються з опцією автономного ходу від акумуляторів до 20 км. Кожен тролейбус повинен вміщувати близько 100 пасажирів, з 34 сидіннями, включаючи чотири спеціальні місця для маломобільних груп населення та одне для крісла колісного. Серед обов'язкового обладнання:
- Автоматичні пандуси для безбар'єрного входу;
- Система кондиціонування та опалення для комфорту в будь-яку погоду;
- LED-освітлення для енергоефективності;
- Гучномовна система автоматичного оповіщення про зупинки;
- Електронні табло для відображення інформації;
- Система відеоспостереження для безпеки.
- Які умови участі у тендері на тролейбуси для Києва
Переможець тендеру зобов'язаний поставити всі 40 тролейбусів до 1 жовтня 2026 року. Пропозиції учасників приймаються до 8 жовтня 2025 року, а аукціон розпочнеться того ж дня о 14:22. Для участі потрібна банківська гарантія в розмірі 10,08 млн грн, а після підписання контракту – забезпечення виконання на 0,5% від суми угоди. Оплата передбачає аванс до 70% протягом 10 днів та решту після постачання.
Технічні вимоги приблизно відповідають тролейбусам українського виробництва "Богдан" та "Електрон", які мають як раз 34 пасажирських місця. Не виключена, однак, участь інших виробників - українських "Еталон" з тролейбусами "Барвінок" або PTS з тролейбусами на базі автобусних кузовів турецького виробництва.
Цікаво, що стартова вартість тролейбусів з урахуванням основних вимог до комплектації приблизно на 20-25% вище, ніж в середньому під час закупівель останніх років тролейбусів з автономним ходом для інших міст України (порівняно з Миколаєвом, Кременчуком, Івано-Франківськом тощо).
Зараз у Києві є 291 пасажирський тролейбус, з яких придатні до перевезень трохи більше як 250. На маршрути щоденно виходить 240-255 машин. Найбільше - зчленованих двосекційних "Богдан-Т901" (142 одиниці), та одиночних "Богдан-Т701" (115 машин). Із кількох сотень тролейбусів "ЛАЗ" залишаються в роботі лише 27 зчленованих "ЛАЗ-Е301" та 3 одиночних "ЛАЗ-Е183". Фактично, в даний час у Києві найменша кількість тролейбусів за останні 30-40 років.
Також в депо є в наявності понад 300 виведених з експлуатації тролейбусів через їх поганий технічний стан чи моральну застарілість.
Усі подробиці про роботу громадського транспорту столиці України – у нашому відеосюжеті, знятому на вулицях Києва. Ми подивимося на роботу метро, трамваїв, тролейбусів і автобусів, головним чином - у правобережній частині міста.