Для Києва закуповують 40 нових тролейбусів

Вторник , 30 сентября 2025, 09:11
У Києві за власні кошти КП "Київпастранс" проводиться тендер на закупівлю 40 нових низькопідлогових тролейбусів на суму понад мільярд гривень
Для Києва закуповують 40 нових тролейбусів

Київське комунальне підприємство "Київпастранс" 29 вересня оголосило тендер на закупівлю 40 сучасних низькопідлогових тролейбусів через систему Prozorro, з очікуваною вартістю 1,008 млрд грн. Датою остаточного постачання встановлено 1 жовтня 2026 року.

Стартова вартість тендеру - 1 мільярд 8 мільйонів 266 тис. гривень - тобто по 25,2 мільйона гривень за тролейбус. 

За умовами тендеру передбачається закупівля тролейбусів довжиною від 11,9 до 12,7 м, з повною низькопідлоговою конструкцією для легкого доступу. Тролейбуси вперше для Києва плануються з опцією автономного ходу від акумуляторів до 20 км. Кожен тролейбус повинен вміщувати близько 100 пасажирів, з 34 сидіннями, включаючи чотири спеціальні місця для маломобільних груп населення та одне для крісла колісного. Серед обов'язкового обладнання:

  • Автоматичні пандуси для безбар'єрного входу;
  • Система кондиціонування та опалення для комфорту в будь-яку погоду;
  • LED-освітлення для енергоефективності;
  • Гучномовна система автоматичного оповіщення про зупинки;
  • Електронні табло для відображення інформації;
  • Система відеоспостереження для безпеки.
  • Які умови участі у тендері на тролейбуси для Києва

Переможець тендеру зобов'язаний поставити всі 40 тролейбусів до 1 жовтня 2026 року. Пропозиції учасників приймаються до 8 жовтня 2025 року, а аукціон розпочнеться того ж дня о 14:22. Для участі потрібна банківська гарантія в розмірі 10,08 млн грн, а після підписання контракту – забезпечення виконання на 0,5% від суми угоди. Оплата передбачає аванс до 70% протягом 10 днів та решту після постачання.

Технічні вимоги приблизно відповідають тролейбусам українського виробництва "Богдан" та "Електрон", які мають як раз 34 пасажирських місця. Не виключена, однак, участь інших виробників - українських "Еталон" з тролейбусами "Барвінок" або PTS з тролейбусами на базі автобусних кузовів турецького виробництва. 

Цікаво, що стартова вартість тролейбусів з урахуванням основних вимог до комплектації приблизно на 20-25% вище, ніж в середньому під час закупівель останніх років тролейбусів з автономним ходом для інших міст України (порівняно з Миколаєвом, Кременчуком, Івано-Франківськом тощо).

Зараз у Києві є 291 пасажирський тролейбус, з яких придатні до перевезень трохи більше як 250. На маршрути щоденно виходить 240-255 машин. Найбільше - зчленованих двосекційних "Богдан-Т901" (142 одиниці), та одиночних "Богдан-Т701" (115 машин). Із кількох сотень тролейбусів "ЛАЗ" залишаються в роботі лише 27 зчленованих "ЛАЗ-Е301" та 3 одиночних "ЛАЗ-Е183". Фактично, в даний час у Києві найменша кількість тролейбусів за останні 30-40 років. 

Також в депо є в наявності понад 300 виведених з експлуатації тролейбусів через їх поганий технічний стан чи моральну застарілість. 

Усі подробиці про роботу громадського транспорту столиці України – у нашому відеосюжеті, знятому на вулицях Києва. Ми подивимося на роботу метро, трамваїв, тролейбусів і автобусів, головним чином - у правобережній частині міста.

 

comments powered by HyperComments