У Вінниці запустили на маршрут модернізований трамвай
У Вінниці розпочали експлуатацію першого трамваю Tram2000 із низькопідлоговою вставкою, завдяки якій він перетворився із двосекційного на трисекцйний.
"Запустили на маршрут №5 у тестовому режимі цюрихський трамвай із секцією, яка має низьку підлогу. Його особливість у тому, що вставку виготовляли спеціалісти української транспортної компанії спільно зі швейцарськими фахівцями", - зазначив міський голова Вінниці Сергій Моргунов.
Декілька днів тому цей трамвай вийшов на ходові випробування.
Трамваї Tram2000, виготовлені в 1977–1987 роках, спочатку мали дві секції з високою підлогою, що ускладнювало доступ для людей із інвалідністю та пасажирів із візками. Додавання третьої низькопідлогової секції подовжить вагони до 28 метрів, збільшивши їхню місткість до 68 сидячих і 75 стоячих місць. При цьому у додатковій секції буде 13 сидячих місць, в тому числі 7 - на рівні низької підлоги. Також там будуть місця для розміщення двох крісел колісних або дитячих колясок.
Модернізація розпочалася на початку 2025 року в рамках другого етапу проєкту "Цюрихські трамваї для Вінниці", який базується на співпраці з Швейцарською Конфедерацією. У 2024 році місто почало отримувати партію з 70 вагонів Tram2000, з яких наразі вже доставлено понад 40 одиниці, які приєдналися до попередньої партії з 116 вагонів Mirage і Karpfen, доставлених у 2006–2011 роках. Також швейцарська сторона передала технічну документацію та креслення, які стали основою для локального виробництва низькопідлогових вставок - додаткових секцій.
Загалом до кінця 2026 року планується модернізувати таким чином 4 вагони Tram2000.
Таку саму модернізацію трамваї Tram2000 пройшли і в Цюриху - але їх до Вінниці в даний момент не передають, і вони залишаються працювати у рідному місті.
Відмінність вінницької модернізації від цюрихської, головним чином, полягає в тому, що тягові електродвигуни залишаються у Вінниці тими самими, в той час як у Цюриху їх замінювали на нові, більшої потужності. Тому у Вінниці модернізовані трисекційні Tram2000 будуть мати обмежену до 50 км/год. швидкість і меншу динаміку.