Україна планує модернізувати дунайські порти Одеської області

Среда , 6 июля 2022, 09:43
Модернізація дунайських портів Одеської області Ізмаїлу, Рені та інших із збільшенням їх загальної пропускної здатності до 25 млн. тон вантажів щорічно потребує приблизно 200 мільйонів доларів.
Україна планує модернізувати дунайські порти Одеської області

Про потреби в інвестиціях до 200 мільйонів доларів для модернізації українських портів на Дунаї в Одеській області з метою підвищення їх потужності до 25 млн. тон вантажів на рік сумарно напередодні заявив міністр інфраструктури Олександр Кубраков. "Наразі ми зосереджені на удосконаленні експортних можливостей, зокрема портів на Дунаї. Якщо в березні через них було відвантажено 400 тис. тонн, то зараз ця цифра сягає 1,5 млн тонн. І, я думаю, вона буде і надалі рости. І це ми досягли з обмеженими інвестиціями. Для збільшення пропускної можливості ми розробили програму з модернізації портів на Дунаї”, — повідомив Кубраков під час виступу на Конференції з питань відновлення України у швейцарському місті Лугано у вівторок, 5 липня.

За словами міністра, програма з розбудови річкових шляхів вантажних перевезень включатиме чотири компоненти і потребуватиме $200 млн інвестицій.

По-перше, йдеться про подальшу імплементацію проекту з навігації «Дунай—Чорне море» та роботи з днопоглиблення в портах Рені та Ізмаїл.

По-друге, Україні потрібно модернізувати існуючі судна, а згодом і розпочати будівництво нового навігаційного флоту. "Наразі транспортування здійснюється суднами, яким понад 20 років. Вони потребують модернізації. Ми розуміємо, що нам потрібно використовувати судна більшої потужності. Ми працюємо над тим, щоби збільшити парк існуючих суден”, — наголосив Кубраков.

Третім компонентом програми розвитку вантажоперевезень Дунаєм має стати безпосередньо модернізація портів Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ для збільшення їхньої пропускної спроможності. "Порти Дунаю вже демонструють фантастичні результати, але ми плануємо збільшити їхню потужність до 25 млн тонн вантажів на рік”, — сказав міністр.

В-чертверте, потрібно створити умови для безперешкодного сполучення між портами залізничними шляхами, в тому числі побудувати з ними пряме залізничне сполучення. "Ми хочемо збільшити потужності залізниці Ізмаїл - Рені, що зробить нас ще більш ефективними”, — зазначив Кубраков. (хоча між Ізмаїлом та Рені немає залізниці взагалі)

За даними АМПУ, українські порти на Дунаї у травні 2022 року збільшили відвантаження зернових на експорт порівняно з квітнем в 1,6 разу — до 1,3 млн тонн, проте це лише чверть тих обсягів, які щомісяця експортувалися до російського військового вторгнення і блокування Росією основних портів України.

comments powered by HyperComments