Відновлюється судноплавство до дунайських портів
30 липня вночі суховантажі AMS 1 з Ізраїлю, SAHIN 2 з Греції пройшли протоку Босфор і взяли курс до України. Третє судно - YILMAZ KAPTAN з Туреччини вийшло в море з грузинського порту Батумі, пройшло вздовж турецьокго берегу Чорного моря і також взяло курс до України. 31 липня Ізраїльський AMS 1 зайшов до українського гирла Дунаю. Інші два судна також зараз стоять біля входу у Кілійське гирло - українську частину гирла Дунаю.
Всі три судна вказали у системах відстеження морського трафіку у якості пункту призначення українські дунайські порти на півдні Одеської області.
Перехід цих суден супроводжують відразу 4 патрульних військових літаки США та розвідувальні безпілотники. Таким чином США забезпечує конвоювання торгівельних суден до України, але без безпосереднього супроводу військовими кораблями.
У деяких медіа напередодні це назвали "проривом морської блокади".
Дійсно, це перші судна, які прямують до українських портів після початку системних повітряних ударів по портовій інфраструктурі.
Але зауважимо, що судноплавство до дунайських портів з самого початку війни безперешкодно йшло через румунське Сулінське гирло. А після звільнення острова Зміїний було силовим методом відкрито судноплавство і українським Кілійським гирлом. Тому у цьому напрямку ніякої блокади немає. Але слід відзначити моряків, які прямують до портів, що знаходяться під регулярними обстрілами.
Натомість морські порти Одеси, Чорноморська та Південного і фактично і формально знаходяться у блокаді. Судноплавство у 2022-2023 рр. туди здійснювалося виключно у рамках "зернового коридору",