Через порти Одеської області зараз йде 90% всього міжнародного вантажопотоку
Функціонування морського коридору з портів Одеси, Чорноморська і Південного забезпечує перевезення 75% довоєнного товарообігу України, повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков. "Наразі ми по морських шляхах вийшли на 75% довоєнного товарообігу", - сказав він.
Водночас повністю відновити обсяги перевезень, які Україна мала до 2022 року, буде важко, оскільки значна частина підприємств опинилась на окупованих територіях, зазнала руйнувань внаслідок російських обстрілів або ж працює на прифронтових територіях, що негативно впливає на виробничі показники, додав заступник міністра.
За даними Васькова, із середини вересня 2023 року Україні вдалося забезпечити стабільну роботу морського коридору. За понад півроку новим маршруом у Чорному морі було перевезено близько 33 млн тонн вантажів, тоді як на обробку аналогічного обсягу продукції в умовах дії зернової угоди між Україною, Туреччиною та ООН знадобився рік.
Наразі порти Великої Одеси разом з портами Дунаю забезпечують 90% зовнішнього товарообігу України. У лютому, який став рекордним по обсягах перевалки, у глибоководних портах України обробили 8 млн тонн вантажів, у портах Дунаю - 1,9 млн тонн. Решта вантажів відправляється на експорт через західний кордон, переважно залізничним транспортом, який працює більш стабільно, а також через автомобільні пункти пропуску із країнами, де немає блокувань, зазначив заступник міністра.
"У березні очікуємо на аналогічну динаміку у відсотковому співвідношенні. Український коридор ще має резерви до збільшення обсягів", - резюмував Васьков.