У травні з портів Одеської області відправили на експорт майже 6 млн тон агропродукції
Минулого місяця з портів Одеса, Чорноморськ і Південний експортували 5,1 млн тонн зернових, олійних та продуктів перероблення. З дунайських портів Одеської області відправили 803 тис. тон аграрних вантажів. Сумарно це майже 6 мільйонів тон.
Очікувалось, що період міжсезоння та велика кількість вільних суден сприятимуть подальшому зниженню фрахтових ставок водним транспортом. Однак судновласники відмовляються від занизьких тарифів та обирають тактику очікування, що призводить до стабілізації тарифів на водний транспорт.
Зауважимо, що наразі судновласники дедалі частіше відмовляються від замовлень на перевезення з України, аніж погоджуватися на надзвичайно низькі пропозиції фрахтувальників. Причому доходи судновласників від виконання перевезень з портів України часто на рівні з тими, які вони отримують, працюючи з закордонних портів. Таким чином, фрахтувальники більше не можуть продовжувати занижувати ставки.
Нагадаємо, за 9 місяців функціонування українського морського коридору, цим маршрутом було експортовано 50 млн тонн вантажів,
Ринкові ставки транспортування агропродукції з річкових портів:
Ізмаїл — Констанца (1-3 тис. тонн) — 9-10 євро;
Ізмаїл — Русе/Сілістра (1-3 тис. тонн) — 15 євро;
Ізмаїл — порти Ізраїлю (5-7 тис. тонн) — 25-26 доларів;
Рені — Мармара (5-7 тис.тонн) — 16-17 доларів.
Ринкові ставки транспортування з морського порту Чорноморськ у напрямку східного Середземноморʼя (30-35 тис. тонн) становлять 21-23 доларів; у напрямку Китаю (60-65 тис. тонн) — 54-56 доларів. Вартість перевезення до Бангладеш (60-65 тис. тонн) складає 55-56 доларів.