Як працює морський коридор з портів Одеської області
За рік роботи тимчасового морського шляху, також відомого як "український коридор", 2379 суден експортували українські вантажі до 46 країн світу. 64,4 млн тонн - загальний вантажообіг, з яких 43,5 млн тонн - продукція українських аграріїв.
"Попри систематичні російські обстріли, Сили безпеки та оборони продовжують забезпечувати морський шлях для цивільних суден", - йдеться в повідомленні Мінінфраструктури.
Окрім безпекової складової, сьогодні існує два основних інструменти страхування ризиків судновласників, чиї судна прямують до чи з морських портів України.
Перший - це механізм страхування провідними страховими компаніями та банками світу за сприяння Уряду Великої Британії. Угода дозволяє покривати ризики Marine Hull War і Loss of Hire War для суден на рівні 1-1,25% страхових премій.
Другий - гарантії відшкодування шкоди фрахтувальникам, операторам та власникам суден і суден внутрішнього плавання під час перебування таких суден у територіальних водах України.
З 15 березня 2024 року український коридор, що проходить через порти Великої Одеси, розпочав роботу у цілодобовому режимі, що збільшило показники експорту аграрної та іншої продукції на 20%.