Як працювали дунайські порти з 2021 року

У 2024 році дунайські порти обробили 17,3 млн т вантажів. Це на 45,9% менше, ніж у 2023 році. Проте показник втричі перевищив обсяг довоєнного вантажообігу. Загальну характеристику роботи портів на Дунаї з 2021 року підготували у GMK Center
Динаміка падіння перевалки у дунайських портах торік порівняно з 2023-м була такою:
- Ізмаїл — на 33,9%, до 13,4 млн т;
- Рені — на 66%, до 3,4 млн т;
- Усть-Дунайськ — на 69,6%, до 0,5 млн т.
«На сьогодні у Придунав’ї залишилися тільки вантажі, які можуть вантажитися через порт Ізмаїл на експорт. Вони вантажаться на невеликі судна — костери — вантажопідйомністю до 10 тис. т. Цей флот обслуговує короткі дистанції в напрямку чорноморських і середземноморських портів. Про відправлення річковим флотом великих партій аграрної продукції до Констанци, де її раніше перевантажували на великі судна і спрямовували до країн Південно-Східної Азії, вже не йдеться», — цитує видання старшого наукового співробітника Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ірину Коссе.
При цьому ми бачимо, що найбільший за останні роки вантажообіг дунайських портів Одеської області був у 2023 році. У перший воєнний 2022 рік вантажообіг зріс порівняно з 2021-м понад у три рази. А у 2024-му знову впав приблизно до показників 2022-го.