В порту Одеси скасували тендер на понад 500 мільйонів на реконструкцію причалу

Пятница , 12 сентября 2025, 10:01
Скасовано тендер на реконструкцію причалу №7 Одеського порту. Ніхто не подав пропозицію, причому деякі потенційні учасники заявили про дискримінаційні вимоги.
В порту Одеси скасували тендер на понад 500 мільйонів на реконструкцію причалу

Адміністрація морських портів України (АМПУ) була змушена скасувати тендер на реконструкцію причалу №7 Одеського морського торгівельного порту зі стартовою вартістю понад 539 мільйонів гривень. Тендер не відбувся, бо жодна компанія не подала пропозицію.

Ще у серпні Одеська філія АМПУ оголосила відкриті торги на виконання будівельних робіт з реконструкції причалу №7 в Одеському морському порту.

Стартова вартість реконструкції становила понад 539 мільйонів гривень. Завершити реконструкцію замовник планував до 31 грудня 2027 року. Згідно з технічною документацією, реконструкція передбачала масштабний комплекс робіт. 

Однак, ще на етапі приймання пропозицій потенційні учасники звернулися з декількома зауваженнями.

Зокрема, від замовника вимагали надати чинне Свідоцтво про визнання учасника процедури закупівлі, видане Регістром судноплавства України або іншим кваліфікаційним товариством. Ця процедура займає щонайменше місяць і тому в умовах обмеженого часу підготовки до електронних торгів є неможливою для виконання.

Також деякі компанії скаржилися щодо вимогт підтвердити досвід виконання робіт з улаштування залізничних колій із класом наслідків СС3, оскільки на основі наявного досвіду зараз неможливо підтвердити такий досвід, в тому числі, у окупованих портах. Крім того, лише обмежена кількість компаній має реальний досвід з роботами класу наслідків СС3, тоді як чимало компаній мають досвід робіт лише на об’єктах СС2, що теж могло б вважатися релевантним для морських портів і зараз фактично є дискримінаційною вимогою.

Окрім цього, звернули увагу на те, що від потенційних підрядників вимагали підтверджений досвід з влаштування залізничних колій, проте не вимагали досвіду з днопоглиблення, хоча такі роботи входили до проєкту.

АМПУ у відповідь заявила, що всі вимоги встановлено з метою підтвердження кваліфікації та технічної спроможності учасників, тому змінювати умови відмовилася. Подати пропозиції мали до 9 вересня 2025 року, однак жодна компанія не подала заявку. В результаті торги були скасовані через відсутність пропозицій, а реконструкція причалу №7 наразі залишається без виконавця.

comments powered by HyperComments